آفتاب

انعقاد قرارداد تحقیقاتی ۸.۵ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا

انعقاد قرارداد تحقیقاتی ۸.۵ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انعقاد قرارداد ۸.۵ میلیون یورویی با اتحادیه اروپا در زمینه تحقیقاتی، گفت: در دولت تدبیر و امید همکاری بسیار ارزنده‌ای با مرکزهای علمی دنیا آغاز شده است و این قرارداد حاکی از پیگیری جدی ارتباط بین‌المللی در دولت یازدهم است.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی با بيان اين مطلب اظهار کرد: در راستای همکاری‌های مشترک جهانی، 9 دانشگاه ایران از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و کاشان با 9 دانشگاه معتبر دنیا از کشورهایی چون هلند، اتریش، کره جنوبی و آمریکا کار علمی و تحقیقاتی خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 230 طرح تحقیقاتی مشترک با محققان خارجی در کشور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سال 95 بیش از 2 هزار و 800 فناوری در مرکزهای رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور ایجاد شده است.

فرهادی اظهار کرد: میزان تولیدات علمی ما از 216 مورد در سال 2015 میلادی به 368 مورد در سال 2016 رسید که رشدی 70 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در سال 2017 میلادی، 18 دانشگاه ایران در جمع 900 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این در حالیست که در سال 2012 هیچ یک از دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی لایدن هلند، در زمره دانشگاه‌های برتر جهان قرار نگرفته بودند.

‌وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین اظهار کرد: این وزارتخانه به طور جدی پیگیر و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است که تا کنون بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان ثبت شده که بیشتر آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود:41 پارک علم و فناوری در کشور افتتاح شده است که 38 شرکت فعال هستند و بیش از 30 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این پارک‌ها شاغل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان رتبه اول جذب دانشجویان خارجی در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان در کشور جزو برترین دانشگاه‌های کشور قرار دارد که از 141 شاخص طبقه‌بندی شده، در رتبه‌های بالا و در ترازهای اول قرار گرفته است.

کد N1709788

وبگردی