آفتاب

حجت الاسلام آقا تهرانی: قیام 15 خرداد به خاطر حفظ اسلام و ایران بود

حجت الاسلام آقا تهرانی: قیام 15 خرداد به خاطر حفظ اسلام و ایران بود

کرمانشاه- ایرنا- دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تصویب لایحه کاپیتالاسیون در سال 42 که آمریکایی ها را از پیگرد قضایی در ایران مصون می داشت، گفت: قیام خونین 15 خرداد که به حمایت از امام خمینی (ره) در اعتراض به این لایحه رخ داد، به خاطر حفظ عزت اسلام و ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت 15 خرداد که در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی که ریشه آن در قیام خونین 15 خرداد است ماهیتا یک انقلاب فرهنگی و دینی بود و برای احیای ضوابط و اصول اساسی اسلام شکل گرفت.
وی با بیان اینکه نباید فقط به برگزاری آیین های خاصی همچون محرم، 22 بهمن و 15 خرداد قناعت کرد، اظهار داشت: باید مسلک و شیوه زندگی بزرگانی مثل امام (ره) و ماهیت و اساس این رخدادها به جوانان و مردم نشان داده شود.
حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه حضرت امام (ره) بارها با نامه و صحبت شاه را امر به معروف و نهی از منکر کرد، گفت: امام (ره) همواره در رعایت اصول اساسی اسلام و ضوابط آن با قاطعیت برخورد می کرد و در مقابل دشمنان هرگز عقب نشینی نمی کرد.
به گفته وی، یکی از خصایص بارز امام (ره) جامعیت در همه ابعاد مختلف زندگی بود، ایشان همواره در تمام ابعاد زندگی از روی حساب و کتاب عمل می کرد و یک الگوی کامل زندگی برای ما در زندگی بود.
او با اشاره به اینکه دشمنان از اسلام وحشت دارند،گفت: دشمنان نه طرفدار شیعه و نه اهل سنت هستند بلکه به دنبال نابودی خود اسلام هستند زیرا می دانند که اگر اسلام و اصول آن در جوامع اسلامی پیدا شود، حیات آنها به خطر می افتد.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال جدایی جامعه از اصل ولایت فقیه هستند، گفت: دشمنان می دانند اگر بین مردم و ولی فقیه فاصله بیفتد می توانند به جامعه اسلامی نفوذ کرده و بر کشور مسلط شوند.
حجت اسلام آقا تهرانی با بیان اینکه هرگز نباید در مقابل دشمن عقب نشینی کرد، گفت: امام (ره) به ما نشان داد باید در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم و این اصول را به فرزندانمان و تمام افراد جامعه یاد بدهیم.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: باید از تمام مسئولان و مدیران کشور بخواهیم با تمام قدرت اصول انقلابی و اسلامی را در جامعه ترویج کنند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1709754

وبگردی