آفتاب

بازنمایی اندیشه‌های امام در قالب فیلم از اهداف وزارتخانه فرهنگ و ارشاد است

بازنمایی اندیشه‌های امام در قالب فیلم از اهداف وزارتخانه فرهنگ و ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازنمایی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در قالب فیلم سینمایی را از اهداف و رسالت‌های وزارتخانه متبوعش خواند.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری با اشاره به ضرورت تصویر زندگی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از طریق سینما و ساخت فیلم‌های فاخر در رابطه با ایشان، گفت: از آنجا که در رابطه با حضرت امام بیش از تبلیغات به شناخت نیاز است باید معرفت حضرت امام برای جامعه و نسل جوان به زبان‌های جدید همچون فیلم بازنمایی شود، چراکه امکان انتقال فرهنگ حضرت امام به نسل جدید از طریق زبان‌های گذشته کمتر شده است لذا می‌توان برای انتقال این اندیشه از زبان فیلم، رمان، شعر نقاش و سایر زبان‌ها بهره برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر نسل جدید نتواند با اندیشه امام راحل ارتباط برقرار کند دچار شکاف فرهنگی خواهیم شد و این برای فرهنگ دینی و ملی زیان‌آور است، ادامه داد: هنرهای مختلف به ویژه هنر هفتم بهترین زبان‌ برای انتقال فرهنگ و گفتمان امام محسوب می‌شوند لذا نباید از ظرفیت آن‌ها غافل شد.

ایران امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند گسترش گفتمان امام در سطح جامعه است

وی معتقد است ایران امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند گسترش گفتمان امام در سطح جامعه است و نسل جدید بیش از تمامی اقشار به این گفتمان نیاز دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه گفتمان امام گفتمان اخلاق، انسانیت، کرامت، معرفت، تعامل، سازگاری و نگاه به منافع ملی است، گفت: امام به همه مسائل با نگاه بلند، دوراندیش، همه جانبه‌اندیش و کلان می‌نگریست و ایشان نه به مفهوم یک رهبر دینی بلکه به مثابه یک شخصیت تام و تمام در قرن اخیر باید نه ایرانیان بلکه به جهان اسلام و نه به جهان اسلام بلکه به دنیا شناخته شود.

بازنمایی اندیشه‌های امام در قالب فیلم از اهداف و رسالت‌های وزارتخانه فرهنگ است

وی در حالی که معتقد است اگر بتوانیم گفتمان امام را تشریح کنیم آنگاه انقلاب اسلامی به جهان صادر شده است، افزود: صدور انقلاب، صدور فرهنگ، اندیشه و فهمی است که باید از امام داشته باشیم البته خوشبختانه همه اندیشه‌‎های امام ضبط شده است که باید از آن بهره برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه اندیشه فرهنگی امام مبتنی برساخت انسان فرهنگی است، بازنمایی اندیشه‌های امام در قالب فیلم از اهداف و رسالت‌های وزارتخانه متبوعش خواند.

 

کد N1709747

وبگردی