آفتاب

استقبال جبهه ملی فرانسه از قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر

استقبال جبهه ملی فرانسه از قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر

ایرنا نوشت: حزب جبهه ملی فرانسه روز دوشنبه از اقدام برخی کشورهای عربی مبنی بر قطع رابطه دیپلماتیک با قطر، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'آتلانتیکو'، حزب جبهه ملی فرانسه با صدور بیانیه ای در این باره، اعلام کرد: جبهه ملی از دولت پاریس می خواهد که به لطف و مهربانی خود نسبت به مقامات قطری پایان دهد چرا که این کشور را خطرناک می داند.
'فلوریان فیلیپو' معاون این حزب نیز گفت: 'جبهه ملی خرسندی خود را از این موضوع پنهان نمی کند. اقدام برخی کشورهای عربی مبنی بر قطع رابطه با قطر، دلیلی بر حقانیت ما و تحلیلگران و کارشناسان ماست. ما بارها در سال های گذشته در باره این موضوع و اقدامات مقامات قطر هشدار داده بودیم.

معاون جبهه ملی فرانسه افزود: 'من هیچگاه شخصا موضوع پیگیری های دستگاه قضایی قطر درباره خود را فراموش نمی کنم. دستگاه قضایی قطر در سال 2015 میلادی من را به اتهام داشتن رابطه با تروریسم تحت پیگرد قرار داد و این موضوع در سکوت کامل دستگاه سیاسی و قضایی فرانسه اتفاق افتاد.

وی معتقد است که مقامات سیاسی فرانسه باید با درایت کامل با موضوع قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر برخورد کنند و واکنش های مناسبی در این خصوص نشان دهند.

فیلیپو گفت: 'اکنون به درستی زمان آن رسیده است که فرانسه به مهربانی با قطر پایان دهد. قطر کشوری کاملا خطرناک است و جامعه جهانی از جمله فرانسه باید با مقامات این کشور مانند تروریست ها (داعش) برخورد کنند.

عربستان و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله بحرین، امارات متحده عربی، مصر، دولت مستعفی یمن، مالدیو و دولت شرق لیبی امروز قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است.

شرکت هواپیمایی قطر نیز در پاسخ به اقدامات ریاض، همه پروازهایش را به عربستان لغو کرد.
عربستان اعلام کرد: دیپلمات های قطری 48 ساعت فرصت دارند از عربستان خارج شوند و شهروندان قطر 14 روزه باید خاک عربستان را ترک کنند.

52311

کد N1709722

وبگردی