آفتاب

هدف عربستان از قطع روابط با قطر چیست؟ / احتمال حمله نظامی به قطر برای تغییر نظام حاکم

هدف عربستان از قطع روابط با قطر چیست؟ / احتمال حمله نظامی به قطر برای تغییر نظام حاکم

سردبیر پایگاه خبری رای الیوم با اشاره به قطع روابط عربستان و چندکشور عربی با قطر از احتمال حمله نظامی برای تغییر حکومت این کشور خبر داد. عبدالباری عطوان گفت: پیام عربستان به قطر این است؛ یا روابط خود را با ایران و اخوان المسلمین کاملا قطع کنید، یا منتظر آن باشید که زندگی را بر شما دشوار کنیم!

به گزارش آفتاب، سردبیر پایگاه خبری رای الیوم با بیان اینکه قطع رابطه دیپلماتیک عربستان و متحدانش با قطر، قابل پیش بینی بود، گفت: این جنگ است! و به نظر من بعید نیست که بزودی تحرکات نظامی برای تغییر نظام در قطر را شاهد باشیم.
عبدالباری عطوان ادامه داد: این کاملا طبیعی است که قطر به سرعت از ائتلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس جدا و به ایران نزدیک شود و در پی آن سیاست خارجی مستقلی را در پیش بگیرد. قطر در حال حاضر در وضعیت محاصره گامل توسط کشورهای عربی قرار گرفته و اگر می توانستند، جلوی ورود هوا را هم به این کشور می گرفتند.
وی افزود: این بدان معناست که تلاش های گسترده ای برای به زانو درآوردن قطر آغاز شده است که دو یکی از این دو هدف را دنبال می کند؛ یا قطر باید با عربستان و شرکایش همراه شود، و یا همسایگان قطر، نظام حاکم بر این کشور را ساقط خواهند کرد.
سردبیر پایگاه خبری رای الیوم تاکید کرد: مقصود عربستان و شرکایش از قطع رابطه و محاصره قطر، این است که به دوحه این پیام را برسانند؛ یا روابط خود را با ایران و اخوان المسلمین کاملا قطع کنید، یا منتظر آن باشید که زندگی را بر شما دشوار کنیم!
عطوان در ادامه این جنگ را نبردی استخوان خردکن قلمداد کرد و افزود: در ادامه این نقشه، عملیات نفوذ به قطر را شاهد خواهیم بود. نقشه بعدی عربستان و متحدانش، دخالت نظامی برای تغییر نظام حاکم قطر خواهد بود. عطوان اضافه کرد: منابع سعودی این اطلاعات را در اختیار او گذاشته اند.
کد N1709689

وبگردی