آفتاب

تخلیه و بارگیری افزون بر 370 هزار تن کالا در بندرانزلی

تخلیه و بارگیری افزون بر 370 هزار تن کالا در بندرانزلی

انزلی - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تخلیه و بارگیری بیش از 370 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرگاه انزلی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا حسین چراغی در نشست تخصصی با معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در انزلی اظهار کرد: علاوه بر مقدار اعلام شده تخلیه و بارگیری، تنها در 13 روز سپری شده از خردادماه امسال، 70 هزار و 864 تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود ، این میزان تخلیه و بارگیری در بندرانزلی معادل 50 درصد کل حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال کشور و بیانگر رشد پنج درصدی جذب بازار کشورهای حاشیه دریای خزر است.
چراغی با اشاره به افزایش سهم حجم و تناژ تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی نسبت به سایر بنادر شمالی کشور در اردیبهشت و خردادماه جاری یادآور شد: با وجود تخلیه و بارگیری افزون بر 370 هزار تن کالا در بندرانزلی از ابتدای سال تا کنون ، در تلاش برای افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید هستیم .
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به رشد 21 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری از بندرگاه انزلی اشاره و اضافه کرد: آمار صادرات 26 هزار و 944 تن بنزین و گازوئیل تنها به کشور عراق ، بیانگر رشد 221 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته و از نمونه های بارز پیشتاز بودن این بندر فعال در شمال کشور است.
وی بندرانزلی را قدیمی ترین بندرشمال کشور و مهمترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر دانست و گفت: بندرانزلی با دارا بودن رتبه سوم تخلیه و بارگیری کالا بین بنادر جنوب و شمال کشور، نقش و سهم بسزایی در تامین مواد اولیه کارخانجات فولاد و همچنین صنایع چوب دارد و بین شاخص های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان جایگاه سوم را در راستای ایجاد ارزش افزوده به خود اختصاص داده است.
بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بندرگاه آن، بیش از یکصد سال قدمت دارد.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007
کد N1709624

وبگردی