آفتاب
پاسخ به یک ادعا

یک مقام مسئول: ساختمانهای پردیس دانشگاه شیراز در کیش به فروش می رسد

یک مقام مسئول: ساختمانهای پردیس دانشگاه شیراز در کیش به فروش می رسد

تهران - دبیر کمیسیون لوایح دولت در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر فروش آپارتمانهای دولتی در جزیره کیش اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت، فقط دانشگاه شیراز، ساختمانهای واحد پردیس خود در جزیره کیش را که تعطیل شده است، با رعایت مقررات قانونی به فروش می رساند.

دکتر حسن مرادی امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «ملک مزبور متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است نه دولت؛ و دانشگاه شیراز چون در راستای صرفه جویی در هزینه های خود و اجرای برخی سیاستهای کلان دانشگاه، واحد پردیس خود در کیش را تعطیل کرده است لذا برای جلوگیری از تخریب و فرسودگی ساختمانها آنها را در معرض فروش قرار داده است.»
وی تصریح کرد: دولت بنا نیست درآمد فروش ملک یادشده را به برخی دانشگاهها بدهد بلکه بناست درآمد آن را در جهت توسعه عمرانی و امکانات رفاهی دانشجویی در شیراز هزینه کند و عنداللزوم واحدهای خوابگاهی جایگزین آنها بشود.
دبیر کمیسیون لوایح دولت، مستند این مصوبه را علاوه بر ماده 115 قانون محاسبات، ماده 6 قانون تنظیم مقررات مالی دو بیان کرد و اظهارداشت: این اقدام در اجرای ماده 6 قانون تنظیم بخشی از مقررات 2 (دو) مصوب 4 اسفندماه 1393 مجلس برای تبدیل به احسن کردن دارایی های دانشگاه انجام می گیرد و مجوز قانونی دارد.
مرادی افزود: فروش ملک باید با رعایت مقررات مربوط انجام شود که از جمله این مقررات، فروش ملک از طریق مزایده نامحدود است چون به این ترتیب مصالح و منافع دولت در حداکثر خود رعایت می شود.
وی خاطرنشان کرد که در تهیه این مصوبه، کار کارشناسی کافی صورت گرفته است.
برخی رسانه ها اخیرا مدعی شده بودند: براساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور، مورد تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری قرار گرفته، مقرر شده است بیش از 60 واحد آپارتمان متعلق به دولت در جزیره کیش به فروش برسد و درآمد آن جهت خرید ملک های مورد نیاز برخی دانشگاه های کشور هزینه شود.
«علی اصغر مونسان» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز گذشته از صدور مجوز از سوی رئیس جمهوری برای فروش 60 دستگاه آپارتمان دولتی در این منطقه ابراز بی اطلاعی کرده و گفته بود که من هنوز چنین چیزی نشنیده ام و مجوزی هم در این رابطه دریافت نکرده ام.
** اقتصام** 1551
کد N1709384

وبگردی