آفتاب
کمیسیون علمی و فناوری تاکید کرد؛

لزوم تقویت بخش تولیدات صنعتی به منظور افزایش صادرات غیرنفتی

لزوم تقویت بخش تولیدات صنعتی به منظور افزایش صادرات غیرنفتی

تهران- ایرنا- کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 254 خود ضمن بررسی سند راهبردی توسعه صنعت، معدن و تجارت در افق 1404، بر لزوم تقویت بخش تولیدات صنعتی به منظور افزایش صادرات غیرنفتی کشور تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه گزارش تهیه شده توسط معاونت طرح و برنامه دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد.
در این گزارش آمده است: افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی در جهان به میزان 5/0 درصد و سهم ارزش افزوده بخش تولید ناخالص داخلی به میزان 35 درصد جزو اهداف کمی و بهبود مستمر سهولت کسب و کار و بهبود و توسعه روابط تجاری بین المللی در فضای رقابتی با اولویت صادرات غیرنفتی است.
بر همین اساس در این جلسه برخی راهکارهای تحقق این شاخص‌ها بررسی شد.
پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون به بیان نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند که مهمترین آنها شامل لزوم تطابق سند مذکور با اسناد بالادستی کشور در حوزه علم و فناوری به ویژه نقشه جامع علمی کشور، تاکید بر توان بوم شناسی «اکولوژیک» منطقه ای و فناوری های نوین با توجه به اولویت های مربوط به حوزه معدن، بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی با سازوکارهای شفاف و مدون و توجه به صنایع فرهنگی و نرم در راستای پیشبرد اهداف این سند بود.
علمی**9157**1834
تنظیم: منصوره شوشتری** انتشار: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1708981

وبگردی