آفتاب
امام جمعه اردبیل :

ناتوی عربی ، آمریکایی در تلاش برای ضربه زدن به خط مقاومت جهت تامین امنیت اسراییل است

ناتوی عربی ، آمریکایی در تلاش برای ضربه زدن به خط مقاومت جهت تامین امنیت اسراییل است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا در این اواخر با تشکیل ناتوی عربی ؛ آمریکایی می خواهد ازطریق کشورهای عربی بر خط مقاومت ضربه وارد نماید تا به واسطه آن برای رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با اشاره به تشکیل ناتوی عربی ؛ آمریکایی اظهار کرد : برنامه آمریکا ؛ ضربه بر مسلمانان جهان به دست خودشان و ازطریق ایجاد اختلاف میان پیروان دین مبین اسلام است.
وی بیان کرد: کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه و در راس آنها عربستان ؛ زمینه ساز خیانت های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستند.عربستان سعودی دو ائتلاف تشکیل داد که هر دو آنها شکست خورد و اینک برای ترمیم شخصیت کریه خود دست به اینگونه خیانتها می زند.
او گفت: استکبار جهانی به واسطه ترکیه و کشورهای عربی ضربه های خود را به سوریه وارد کرد و با دست ائتلاف عاصفه الحزم ، برنامه های خیانتکارانه خود را در یمن پیاده کرد و اینک با تجهیز کردها به سلاح های پیشرفته و پیچیده در شمال سوریه می خواهد ترکیه را بکوبد.
آیت الله عاملی گفت : ترامپ در عربستان مانند شیر ظاهر شد ولی در اسرائیل در برابر صهیونیست ها در نهایت انفعال بود و این از عمق نفوذ صهیونیسم بین الملل در مدیریت و رهبری جهانی آمریکاییان حکایت دارد.
وی افزود : ائتلاف های ساختگی و مبتنی بر دلار ، هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد و بطور قطع چنین خیانت هایی باعث افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و محبوبیت مضاعف در میان ملت های مسلمان خواهد شد.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران گفت : امام خمینی (ره) نماد حقیقی توحید ، عزت ملی ، بیداری ، شجاعت ، سازش ناپذیری و بصیرت مردم ایران بودند.
آیت الله عاملی افزود: حضرت امام (ره) هیچ وقت از اصول اسلام و انقلاب تنزل نکردند و هیچگاه مرعوب قدرت ظاهری جامعه به اصطلاح جهانی ، نظام سلطه نشدند.
وی ادامه داد : حمایت از تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم خواندن آن و امثال این اقدام های انقلابی نشان می دهد که ایشان مشی سیاسی مستقل داشته و از معیارهای متعارف غرب تاثیر نمی گرفته اند.
او تقسیم اسلام به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را از ابتکارهای بسیار خطیر حضرت امام (ره) دانست و خاطرنشان کرد : بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تبیین اسلام آمریکایی و هجمه به آن ، روی درد اصلی امت اسلام دست گذاشتند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اردبیل بازاریان و کسبه را به رعایت انصاف در معامله با میهمانان خداوند دعوت کرد و از افراد توانگر خواست طبق سیره معصومان (ع) از مازاد نیاز خود کاستی های زندگی افراد مستمند را تامین نمایند.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
کد N1708560

وبگردی