آفتاب
امام جمعه قزوین:

حفظ وحدت جوامع اسلامی از مهم ترین توصیه های امام خمینی (ره) بود

حفظ وحدت جوامع اسلامی از مهم ترین توصیه های امام خمینی (ره) بود

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یاد و خاطره بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: حفظ وحدت و اتحاد جوامع اسلامی یکی از مهمترین توصیه های امام خمینی (ره) به مردم کشور و سایر مسلمانان بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به پیش رو بودن سالروز رحلت امام راحل،مردم را به توجه هرچه بیشتر به توصیه های ایشان و عمل به آنها دعوت کرد و افزود: داشتن وحدت بر پایه ایمان و توحید یکی از توصیه های اکید امام (ره) بود که هیچ گاه شکی در آن وجود نداشته است و همواره باید این موضوع را یادآوری تا راه امام را گم نکنیم.
وی اظهار کرد: ما مسلمانان باید براساس فرمایش و توصیه های امام راحل با هم وحدت داشته باشیم و البته نه هر وحدتی، چرا که وحدت کردن با اندیشه های آمریکا برای به خاک و خون کشیدن دنیا یک وحدت شیطانی است که باید از آن دوری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اتحاد ما باید یک توحیدی و ایمانی باشد نه اینکه جناحی و 2 قطبی عمل کنیم بلکه باید با هم صادقانه رفتار کنیم و وحدت مان برپایه ایمان باشد.
وی در ادامه تاکید بر ساده زیستی مسئولان نظام، دوری از تکبر و فخر فروشی، مبارزه با دشمنان اسلام و تکیه بر قران را از دیگر مواردی عنوان کرد که مورد تاکید همیشگی امام خمینی (ره) قرار داشت.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اندیشه های امام راحل بر گرفته از قرآن و سیره اهل بیت (ع ) بود و موجب تحول و انقلابی شگرف شد بنابراین حرکت ایشان ادامه راه پیامبر اسلام و قیام امام حسین (ع ) بود.

**ولایت فقیه برای میهن ما یک نعمت بزرگ است
حجت الاسلام عابدینی، ولایت فقیه را یک نعمت بزرگ برای میهن اسلامی دانست و افزود: امروز تمامی آشوب ها،ناامنی ها و خونریزی هایی که در کشورهای منطقه به وجود می آیند،به دلیل فقدان نعمت ولایت فقیه در آنها است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز امنیت کشور ما مدیون وجود ولایت فقیه و راهنمایی های پیامبر گونه ایشان است.
وی، پیشگیری از نفوذ فرهنگ اجنبی را یکی دیگر از توصیه های مهم امام راحل (ره ) برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز تحمیل فرهنگ اجانب در کشور از اسلحه هم کشنده تر و خطرناک تر است و باید مسئولان به این موضوع مهم توجه ویژه ای داشته باشند.
خطیب جمعه این هفته قزوین در ادامه صدور انقلاب و حمایت از مستضعفان عالم را از دیگر توصیه های امام راحل (ره) برشمرد و گفت: ما باید با کفار مقابله کرده و کاری کنیم شعار مرگ بر آمریکا رساتر شود.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: رفتار و سیره و گفتار امام راحل (ره) و عمل به وصیت نامه سیاسی و الهی ایشان باعث تقویت استقلال و عزت مملکت و سربلندی ایران اسلامی است چرا که هدف انقلاب امام اجرایی کردن دستورات اسلام و قرآن در جامعه بودو با عمل به آنها ما برای خودت عزت و اقتدار به ارمغان می آوریم.
وی درپایان به سالروز شهادت سردار آزادگان سید علی اکبر ابوترافی فرد و شهادت مظلومانه جمعی از مسلمانان افعانستان در هفته ای که گذشت اشاره کرد و با تسلیت این مناسبت و این واقعه،گفت: ما باید قدردان شهدا و ایثارگران خود باشیم و اهداف و ارزش های آنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا فریب توطئه های دشمنان نظام و اسلام را نخوریم.
7390*6128
خبرنگار : گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1708537

وبگردی