آفتاب

کارشناس حوزه شهری: احزاب و گروهها نباید در انتخاب شهردار نقش داشته باشند

کارشناس حوزه شهری: احزاب و گروهها نباید در انتخاب شهردار نقش داشته باشند

یزد - ایرنا - یک کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه انتخاب شهردار باید براساس ضابطه باشد نه رابطه گفت: احزاب و گرههای سیاسی نباید نقشی در انتخاب شهردار داشته باشند.

مریم احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری مهمترین و مؤثرترین نهاد در اداره شهر است و وظیفه آن هم تنها خدماتی و عمرانی نیست بلکه باید به تمام ابعاد شهر توجه داشته و در کنار فعالیتهای دیگر به جنبه فرهنگی شهر هم نگاه ویژه نماید.
وی اظهار کرد: مدیریت شهری، پیچیده، خاص و متفاوت است و نمیتوان آن را مانند مدیریت اداره و سازمان نگاه کرد زیرا مدیر شهر از سوی اعضای شورای شهر که منتخبین و نماینده مردم هستند انتخاب می شود.
معاون موسسه آموزش عالی دارالعلم یزد اظهار کرد: بنابراین برای انتخاب شهردار با توجه به شاخص ها و معیارهایی که یک شهردار خوب می تواند داشته باشد نسبت به انتخاب خودشان بهترین را برگزینند تا نوید بخش توسعه شهری، سالم ،پایدار و بانشاط باشیم.
احمدی با شمردن ویژگیهای یک شهردار کار امد گفت: نخستین ویژگی یک شهردار موفق باور داشتن به مدیریت شهروند محور است یعنی اینکه امکاناتی را فراهم کند تا مشارکت مردم و آگاهی نسبت به حقوق و تکالیف شان افزایش یابد.
وی افزود: یک شهردار خوب باید یک مدیر متخصص باشد زیرا یک شهردار منتخب نمیتواند تمام تخصص های مرتبط را داشته باشد اما می تواند تمام انها را برای شهر مدیریت کند.
احمدی با بیان اینکه شهردار باید مدیر اقتصادی قوی باشد تا از امکانات موجود بیشترین استفاده را کند تصریح کرد: همچنین شهردار باید ساکن شهری باشد که می خواهد مدیریت کند در غیر این صورت نمی تواند شناخت کاملی از ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی شهر داشته باشد.
این مدرس دانشگاه امانتداری را از دیگر ویژگیهای یک شهردار کار امد عنوان کرد و گفت: باید شهرداران امانتدار رای ،اعتماد، فرهنگ و اخلاق و زندگی و شهر باشند.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح
کد N1707739

وبگردی