آفتاب

رئیس حوزه علمیه خراسان: پیگیری تخلفات به جای تریبون از مراجع قانونی دنبال شود

رئیس حوزه علمیه خراسان: پیگیری تخلفات به جای تریبون از مراجع قانونی دنبال شود

مشهد- ایرنا- رئیس حوزه های علمیه خراسان گفت: برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به جای استفاده از تریبونها باید به مراجع قانونی مراجعه کرد.

آیت الله سید مصباح عاملی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در جریان موضوع انتخابات باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ملاک عمل باشد.
وی پیرامون اظهارات پس از انتخابات 29 اردیبهشت برخی ائمه جمعه، ادامه داد: نباید از تریبونهای مختلف و نیز تریبون نماز جمعه به موضوع تخلفات پرداخت بلکه باید کار را به مراجع قانونی سپرد که این امر از فرامین رهبر معظم انقلاب است. طبق فرموده رهبری انتخابات اخیر نوعی حماسه و اقتدار ملی بود که خروجی آن نیز به نفع نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است.
رئیس حوزه علمیه خراسان گفت: تخلفات انتخاباتی نیز باید بررسی شود که در حد طبیعی بوده و یا فوق طبیعی که البته این مهم نیز باید از طریق مراجع قانونی دنبال شود.
وی افزود: آنچه در انتخابات مهم است و باید روی آن تمرکز شود رقم زدن حماسه ملی و برگزاری انتخاباتی پرشور است.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
کد N1707529

وبگردی