آفتاب

بحث زنان سرپرست خانوار نیازمند هماهنگی های بیشتر است

بحث زنان سرپرست خانوار نیازمند هماهنگی های بیشتر است

معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: بحث زنان سرپرست خانوار نیازمند هماهنگی های بیشتر است .

به گزارش ایلنا،  شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان در کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه مربوطه برگزار شد، گفت:  امیدوارم که برگزاری این جلسه با توجه به موضوع و اهداف جلسه دستاوردهای قابل اعتنایی داشته باشد .

وی ادامه داد: ما در حوزه فقر به یک آسیب شناسی وضعیت موجود نیاز داریم و باید این سیاستگذاری از یک ناحیه صورت بگیرد .

ملاوردی خاطرنشان کرد: ضمن این که تعامل و هماهنگی  باید ایجاد کنیم  و نیازمند آسیب شناسی نیز هستیم  و باید یک سیاستگذاری واحد و هماهنگ در سیاستهای اجتماعی داشته باشیم .

وی اظهار امیدواری کرد که از فعالیت های جزیره ای پرهیز شود .

معاون رییس جمهور در ادامه به موضوع زنان اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا زنان به دلیل این که بی سوادتر و  بیکار تر هستند بنابراین جز فقیر ترین فقرا نامیده می شوند.

وی به موضوع زنان در کشور اشاره و تصریح کرد: بحث زنان سرپرست خانوار،  متولیان متعدد دارد بنابراین نیازمند  هماهنگی های لازم در این زمینه هستیم .

ملاوردی تصریح کرد: در سال ۷۴ قانون تامین زنان بی سرپرست و بدسرپرست را داشتیم که در این جلسه به دو ماده آن اشاره شد که این قانون نیاز به  روز رسانی دارد و مدتی است که در دستور کار معاونت قرار گرفته و همه باید کمک کنند تا این قانون به روز رسانی شود.

وی افزود: در ماده ۲۷ قانون برنامه پنجم توسعه  که آیین نامه اجرایی آن در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است ،  بیمه های چند لایه و فراگیر اجتماعی است که بخشی از آن را سعی کردیم در لایه دوم به بیمه زنان خانه دار اختصاص دهیم که امیدواریم آیین نامه برای تصویب به دولت برود .

وی تاکید کرد: در خود همین اهداف و وظایف شورای عالی رفاه دیدم که حمایت از ایجاد بیمه های خاص زنان سالخوره، بیوه  و خود سرپرست مطرح هست که سالیان سال است در دستور کار دولت های مختلف بوده که لازم است این موضوع عملیاتی شود .     

لازم به ذکر است: در این جلسه سیاست ها و برنامه های قابل اجرا در سال ۹۶ و دولت دوازدهم ، بررسی جوانب کف مساعدت های اجتماعی ، چگونگی ساز و کار شناسایی و تعمیم حمایت به سطح نیازمندان در عموم جامعه و برنامه تفکیک نیازمندان به حمایت دائم ، حمایت موقت و ارائه برنامه توانمندسازی خروج از حمایت مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

کد N1707172

وبگردی