آفتاب
با شعار قرآن، اخلاق و زندگی؛

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افتتاح شد

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افتتاح شد

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی ازمدیران فرعنگی و قرآنی کشور، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، اشرف بروجردی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه های کشور، حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مدیران فرهنگی و قرآنی کشور آغاز به کار کرد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط "حامد علیزاده" نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی آغاز شد و در ادامه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی؛ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه یافت.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن با تشکر از تمام افرادی که در برپایی این نمایشگاه همکاری کرده اند، گفت: نمایشگاه قرآن از ۳ بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است و شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن نیز با ابلاغ و تصویب شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» در صدد آن است تا تمام فعالیتهای انجام شده بر اساس این شعار انجام شود. 

وی با اشاره به شعاری که سال گذشته برای نمایشگاه قرآن انتخاب شده بود گفت: سال گذشته شعاری در خصوص فهم قرآن مطرح شد و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت؛ امید است امسال نیز با توجه به در نظر گرفتن اخلاق قرآنی و زندگی به سبک قرآن بتوانیم در پایان برگزاری نمایشگاه شاهد تاثیر آن در رفتار بازدیدکنندگان و مخاطبان باشیم. 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، قرآن، حفظ و تجوید آن می تواند مقدمه ای برای داشتن بهترین روش برای زندگی باشد. تاکید ایشان بر آن است که هنرمندان و نویسندگان وارد صحنه شوند تا مفاهیم قرآنی رامنتقل کنند. 

حشمتی با تاکید برآنکه زبان انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه باید تغییر کند و تحول داشته باشد، اظهار داشت: بهترین زبان برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل نو، زبان هنر است. از این رو مجموعه های فعال در حوزه های هنری و فرهنگی را بر آن داشتیم تا در این حوزه فعال شوند. امید است بتوانیم از هنرمندان و خلاقیت آنها بهره جوییم و قرآن را با زبان هنر به جامعه معرفی کنیم. 
به گفته محمدرضا حشمتی، بیش از بیست مجموعه به صورت مستقیم در برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فعال بوده اند و این نمایشگاه از ساعت ۵ تا ۲۴ میزبان علاقه مندان است. 

این مراسم با قرائت گروهی تواشیح نوجوانان ادامه یافت.

کد N1706615

وبگردی