آفتاب

ترامپ از دامادش دفاع کرد

ترامپ از دامادش دفاع کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا از داماد خود در رابطه با گزارش برخی از رسانه‌ها علیه وی دفاع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری‌ آمریکا در بیانیه‌ای، از فعالیت‌های «خوب» دامادش «جرد کوشنر» قدرانی کرده و نوشته است: «جرد خدمات بزرگی به کشور می‌کند و من به وی اعتماد کامل دارم.»

به گفته ترامپ، تقریبا همه به کوشنر »اعتماد» دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین گفته است که دامادش در برنامه‌هایی فعال است که از هدر رفتن میلیاردها دلار از بودجه آمریکا جلوگیری می‌کند.

اما ترامپ در این بیانیه به اتهامات وارد شده علیه دامادش، که مشاور ارشد وی نیز است، اشاره مستقیمی نکرده است.

 

پیشتر رسانه‌های آمریکا ادعاهای تازه‌ای درباره تماس‌های مشکوک کوشنر با برخی از مقام‌های روسیه منتشر کردند.

به گفته رسانه‌ها، کمی قبل از آغاز به کار دولت آقای ترامپ، داماد او از سفیر روسیه در آمریکا خواسته برای او یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

همچنین گزارشی هم از دیدار او با رئیس بانک دولتی روسیه منتشر شده که آمریکا تحریمش کرده است.

کوشنر همسر «ایوانکا» دختر بزرگ ترامپ است. 

اتهامات علیه کوشنر پس از آن منتشر شد که مشخص شد وی در ارتباط با ادعای مطرح شده درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد تحقیق قرار دارد.

براساس گزارش‌ها از آمریکا، گفته شده است که کوشنر دارای اطلاعاتی در این زمینه‌ها است اما وی ضرورتا در این ارتباط مظنون به اتهامی نشده است.

همزمان برخی از مقامات دولتی آمریکا در اظهاراتی بدون اشاره مستقیم به اتهامات وارد شده به کوشنر تلاش کرده‌اند تا از اثر آنها بکاهند.

در همین رابطه، «جان کلی» وزیر اداره امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی روز یکشنبه به شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که داشتن کانال‌های ارتباطی غیررسمی با قدرتهای خارجی امری "معمول و قابل قبول است."

«هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا هم در سخنانی گفته است که «ما دارای تماس‌های غیررسمی با تعدادی از کشورها هستیم.»

کد N1706369

وبگردی