آفتاب

چه کسانی به دنبال حذف مطهری از هیات رئیسه هستند؟ /خط و نشان فراکسیون‌ها برای یکدیگر

چه کسانی به دنبال حذف مطهری از هیات رئیسه هستند؟ /خط و نشان فراکسیون‌ها برای یکدیگر

ایرنا نوشت:سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز تفاهمی میان این فراکسیون و دو فراکسیون دیگر مجلس حاصل نشده است، گفت: در این مدت پیام های متناقض زیادی به گوش رسیده ولی حتی یک پیام مشخص واضح به دست ما نرسیده است.

بهرام پارسایی با بیان این که در مورد انتخابات هیات رییسه مجلس هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است، افزود: با این که دو فراکسیون مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی مجلس با یکدیگر لیستی را تهیه کرده اند ولی ما هنوز معتقدیم که امکان تعامل وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ما معتقد به آرامش در مجلس هستیم و خواهان دو دستگی و شکاف نیستیم، قطعا به لیست6-6 آنها تن نخواهیم داد و اگر آنان بخواهند این لیست را بدهند ما هم لیست جداگانه نامزدهای خود را برای تمام ارکان ارائه می کنیم.

پارسایی تاکید کرد: فراکسیون امید، بزرگ ترین فراکسیون مجلس است و بیشترین حامیان را دارد؛ این فراکسیون عقلانی است و در انتخابات هیات رییسه مجلس خواهان حفظ وضع موجود هستیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که آیا از سوی دو فراکسیون دیگر پیام هایی مبنی بر تعامل به فراکسیون امید داده شده است؟گفت: در این مدت پیام های متناقض زیادی به گوش ما رسیده ولی حتی یک پیام مشخص واضح به دست ما نرسیده است.

وی گفت: نظر بسیاری از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از جمله اعضای هیات رییسه آن با ما یکی است و موافق ترکیب 6-6 نیستند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس وقتی سخن از حذف مطهری می شود موضع گیری می کنند و می گویند قصد ما این نیست، در حالی که در جلسه 100 نفره فراکسیون امید مجلس آقای مطهری بیان کرد که آقایان به من اعلام کردند که لیست 6-6 بسته شده است.

پارسایی در مورد پیشنهاد مطرح شده مطهری در جلسه با فراکسیون های مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی مجلس مبنی بر حضور دو نامزد از دو فراکسیون دیگر مجلس به همراه نایب رییسان کنونی در انتخابات نواب رییس مجلس گفت: پیشنهاد مطهری فردی و فی البداهه بود که فراکسیون با آن موافقت نکرد.

وی تاکید کرد: همه فراکسیون ها در ارائه لیست و انتخاب افراد آزاداند و ما به دنبال کوچکترین حذف نیستیم، ما دو پیشنهاد ارائه کردیم یکی حفظ وضعیت موجود و دیگری این که هر سه فراکسیون مجلس لیست مستقل دهد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس درباره نظر علی لاریجانی درباره انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: قطعا دوستان تصمیم گیرنده بدون نظر و مشورت آقای لاریجانی تصمیم نمی گیرند.

2929

کد N1706317

وبگردی