آفتاب
از گوشه و کنار

بهره‌مندی 1800 روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت

بهره‌مندی 1800 روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه خدمات مخابراتی در سال ۹۶ امسال ۱۸۰۰ روستای آذربایجان ...

دنیای اقتصاد- ارومیه- امیررضا علیار:مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه خدمات مخابراتی در سال ۹۶ امسال ۱۸۰۰ روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

بهمن اسماعیل‌زاده اظهار کرد: فعالیت اصلی واگذاری فیبرنوری به منازل از تیر امسال به جد آغاز خواهد شد و در سال جاری 1800 روستا به 3G و 4G وصل شده و 150 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شود. وی افزود: اکنون واگذاری تلفن ثابت در کل استان به‌روز است و 85 درصد از مشترکان از اینترنت استفاده می‌کنند. مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات بین این شرکت و دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت گفت: آمادگی داریم با شرکت‌های خصوصی در کنار مخابرات همکاری کنیم تا آنها هم در روستاها و مناطق کم‌برخوردار خدمات ارائه کنند و در این میان باید شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری ورود کنند نه اینکه صرفا به سود خودشان فکر کنند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به وضعیت تلفن‌های ثابت با تشریح عملکرد این اداره و برنامه‌های سال 96 اظهار کرد: نزدیک به 35 درصد تلفن‌های ثابت در مناطق پرازدحام شهر ارومیه بدون کارکرد هستند. وی گفت: فعالیت اصلی واگذاری فیبر نوری به منازل از تیر امسال به جد آغاز خواهد شد و در سال جاری 1800 روستا به 3G و 4G وصل شده و 150 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌شود. وی گفت: در سال 95 بیش از 143 میلیارد تومان در طرح‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری و هزینه شد و 490 طرح مختلف در اقصی نقاط استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.اسماعیل‌زاده اظهار کرد: بعد از دسترسی همه روستاییان به تلفن ثابت، تلاش داریم بستر اینترنت را نیز فراهم کنیم از این رو در 108 روستا با تکنولوژی wi fi دسترسی به اینترنت را فراهم کرده‌ایم و 100 روستای دیگر را نیز مجهز به Adsl کرده‌ایم و در سال 96 برنامه جامعی برای دسترسی روستاییان به اینترنت خواهیم داشت به‌طوری‌که در پایان امسال جشن دسترسی همه روستاییان آذربایجان غربی به اینترنت را خواهیم داشت.

کد N1706117

وبگردی