آفتاب

جوابیه وزارت جهاد کشاورزی به رسانه ملی

جوابیه وزارت جهاد کشاورزی به رسانه ملی

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اعلام انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی و افزایش قیمت نهاده ذرت در بازار از سوی رسانه‌ملی ضمن رد این ادعا، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن توضیحات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به این شرح است: متاسفانه روزهای اخیر افزایشی در حدود ۲۰۰ تومان در بازار ذرت مشاهده شده است. لیکن از آنجایی‌که قیمت جهانی این محصول افزایشی نداشته و تغییری نیز در تامین و عرضه ذرت در کشور رخ نداده، این افزایش قیمت فاقد هرگونه توجیهی بوده و به همین دلیل موضوع به مراجع نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش شده تا اقدامات مقتضی جهت پیگیری و برخورد با اخلال گران بازار به عمل آید.

به منظور جلوگیری از اجحاف به تولید کنندگان و بروز خلل در روند و ثبات تولید و قیمت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور با در اختیار داشتن ذخایر راهبردی کافی ذرت مورد نیاز صنعت مرغداری کشور را با قیمت مناسب و به هر میزان از طریق تشکل های مرغداران به طور گسترده و مستمر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد و این روند تا متعادل شدن بازار نهاده مذکور ادامه خواهد داشت.

همچنین درباره انحصار واردات نهادهای دام و طیور که در برنامه فوق مطرح شد، مجدداً یادآوری و تاکید می نماید که یکی از افتخارات این وزارت در دولت یازدهم برچیدن بساط انحصار از جمله در زمینه واردات و امضای طلایی بوده که این موضوع شامل مجوزهای واردات نهادهای دام و طیور نیز شده است. بر همین اساس اعلام می دارد که کلیه اشخاص واجد شرایط می توانند بدون نیاز به مراجعه به این وزارت فقط با رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای و ضوابط قانونی به هر میزان به واردات نهاده های دام و طیور مبادرت نمایند."

انتظار می‌رود رسانه ملی در مواجهه با خبرهای نوسانات غیر منطقی بازار محصولات کشاورزی، نظرات مشورتی و اطلاعات تکمیلی را نیز از این وزارت کسب نماید تا با اطلاع‌رسانی و اشراف کامل به تمام ابعاد موضوع، گزارش‌ها و اخبار منتشره منجر به بروز التهاب و نگرانی‌های بی‌مورد نزد تولید کنندگان و مصرف کنندگان نشده و احیاناً موجب فراهم شدن فضای بهتر برای سو استفاده‌کنندگان و اخلال‌گران بازار نگردد.

کد N1705985

وبگردی