آفتاب

روسیه کنترل مرزهای آبی را به روبات‌ها سپرد

روسیه کنترل مرزهای آبی را به روبات‌ها سپرد

ایرنا نوشت: روسیه با سواحل گسترده در 10 دریا و اقیانوس و مرزهای آبی که می تواند برای فعالیت های تبهکارانه و همچنین در برخی مناطق محل نفوذهای دشمنان باشد، روبات های مرزبان با عمق رصد 100 کیلومتر را بکار گرفته است.

اطلاعات مربوط به بکارگیری روبات دریایی و مشخصات و ویژگی های فنی آن که در اختیار سازمان مرزبانی وابسته به سازمان امنیت فدرال روسیه قرار گرفته، فوق محرمانه شده است.
این روبات برای گشت ساحلی بکار گرفته می شود و می تواند محدوده های دریایی را تا فاصله یکصد کیلومتری خط ساحلی تحت نظارت داشته باشد و اطلاعات ردیابی را همزمان با کشف در اختیار مراکز ویژه نظارتی ناوها، زیردریایی ها و نیز مراکز زمینی قرار دهد.
روزنامه راسیسکایا گازتا چاپ مسکو روز یکشنبه نوشت: روبات دریایی روسیه که می تواند تا چند روز مستقل فعالیت و با مراکز مختلف ارتباط برقرار کند، مسیرهای از قبل تعیین شده و نیز مسیرهای مجاور آبی را زیر نظر دارد.

این دستگاه دریایی پیشرفته کار مرزبانی روسیه را آسان تر کرده است و در زمان حاضر هم توسط مرزبانان این کشور بکار گرفته می شود.
کنترل مرزهای روسیه بسیار دشوار است که با کاربرد، امکان مقابله کارآمدتر با پدیده هایی مانند قاچاق کالاها، سلاح و مواد مخدر و مقابله با تحرکات افراط گرایان و تروریست ها کمک می کند.

52310

کد N1705917

وبگردی