آفتاب

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پاسخ ستاد انتخابات کشور را داد

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پاسخ ستاد انتخابات کشور را داد

روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نامه‌ای به ستاد انتخابات کشور که به سخنان آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت جمعه تهران اعتراض داشت، پاسخ داد.

به گزارش ایلنا ، متن کامل جوابیه به شرح زیر است: 

با احترام، درروز جمعه ۵ خردادماه ۹۶، نامه‌ای خطاب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در فضای مجازی و رسانه‌ها با امضاء ستاد انتخابات کشور منتشر گردید. این هم از روش‌های جدیدی است که مسئولان آن وزارتخانه در پیش گرفته‌اند، پیش از آنکه نامه‌ای به طور رسمی در اختیار مخاطب آن قرار گیرد، در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

در این نامه به تذکرات و سخنان خطیب محترم جمعه تهران، آیت‌الله خاتمی اعتراض شده است. اینک باید ببنیم جناب ایشان در خطبه‌ها چه گفته‌اند که مورد خشم شما و برخی رسانه‌های همسوی شما در فضای مجازی شده است؟ فرازهای تذکرات ایشان را فهرست می‌کنیم: 

۱- تشکر از حضور شکوهمند مردم در انتخابات. 

۲- انتخابات جلوه ای از مردم سالاری دینی است.  

۳- تاکید بر تقویت اصل انتخابات. 

۴- توصیه به اینکه فصل رقابت‌ها تمام شده و باید به رفاقت‌ها اندیشید. 

۵- باید هم حرمت رئیس‌جمهوری منتخب و هم حرمت رقبا حفظ شود. 

۶- بعد از تنفیذ حکم رئیس‌جمهوری، ایشان رئیس‌جمهوری ملت ایران است و مشروعیت دارد و همه باید به او کمک کنند.

۷- به رقبای خود نیش نزنید و اگر این رویه ادامه پیدا کند آن وحدت و اجماع ملی به وجود نخواهد آمد. 

۸- تلاش صداوسیما برای انعکاس نظرات کاندیداها قابل تقدیر است. 

ایشان به برخی از نارسایی‌ها و ضعف‌ها در انتخابات هم اشاره داشتند: 

۱- در مناظرات تلویزیونی ضعف‌ها و نقص‌هایی وجود داشت که باید در آینده آنها را اصلاح کرد. 

۲- اتهاماتی زده می‌شد که پسندیده نظام اسلامی نبود. 

۳- فضای مناظرات به گونه‌ای بود که گویا آقایان «اپوزیسیون» نظام هستند.

تخلفات و نارسایی‌هایی هم در حوزه‌های اخذ رای وجود داشته است:

۱- وقتی یک مسئول محترم می‌گوید: چهار میلیون، مسئول دیگر می‌گوید دو میلیون نفر و نیز مسئول دیگر هم می‌گوید یک میلیون نفر ساعت ۱۲ شب پشت در حوزه‌های اخذ رای ماندند و نتوانستند رای بدهند، جای سوال نیست؟ 

۲- چرا نتوانستند شرکت کنند؟ چون تعرفه‌ها دیر به شعب اخذ رای ارسال شده است، در برخی شعب هم تعرفه ارسال نشده است، آن هم زمانی که می‌گویند ۲۰۰ میلیون تعرفه چاپ شده است.

۳- این موضوع باید بررسی شود. شورای نگهبان این حق‌الناس را مراعات کند و مقصران را به مردم معرفی نماید. 

۴- اگرچه تخلفات به اصل انتخابات لطمه نمی‌زند ولی شورای نگهبان و دستگاه قضایی باید منصفانه به آنها رسیدگی کنند.

شما به کجای این مطالب ایراد دارید؟ شاید به این بخش از سخنان خطیب جمعه که گفته است تخلفاتی انجام شده است؟ اسناد و مدارکی از این گونه تخلفات یاد شده وجود دارد مانند فیلم‌ها، گزارشات ناظرین، گزارشات مردمی، حتی گزارشات برخی از اعضای صندوق‌ها و... آیا شما این مستندات و نیز اظهارات دبیر محترم شورای نگهبان را انکار می‌کنید؟ چرا تذکرات دلسوزانه ائمه جمعه را برنمی‌تابید؟ وقتی امام جمعه محترم به مردم می‌گوید: متولی و مسئول رسیدگی شورای نگهبان و دستگاه قضایی است و آنها به هر نتیجه‌ای که رسیدند مورد قبول خواهد بود، با چنین بیانی به مردمی که خود ناظر بر این تخلفات بودند و معترضند می‌گوید همگان باید به روش‌ها و رویه‌های قانونی ملتزم باشیم، آیا این گونه بیان، کمک به دستگاه اجرایی انتخابات نیست؟ 

ای کاش به همین مقدار که از تذکرات دلسوزانه امام جمعه محترم برآشفتید و به سرعت دست به قلم شدید، نسبت به حرکت‌های هنجارشکنی که از جانب برخی طرفداران کاندیدای خاص این روزها صورت گرفته است و دل خانواده‌های شهدا، علما و متدینین را شکست و در ملاءعام رقصیدند، برخی حجاب‌ها را برداشتند، شعارهای ضد ارزش‌های نظام دادند و طبق گزارشاتی، محرمات الهی را مرتکب شدند و... حداقل به عنوان کسانی که سر سفره شهدا نشسته‌اید اظهار انزجار می‌کردید.

کد N1705283

وبگردی