آفتاب
در گفتگو با مهر؛

فغانی نحوه استفاده از ویدئو چک در مسابقات فوتبال را تشریح کرد

فغانی نحوه استفاده از ویدئو چک در مسابقات فوتبال را تشریح کرد

داور بین المللی فوتبال ایران در مورد استفاده از ویدئو چک در جام جهانی جوانان و رد شدن پنالتی اعلام شده به سود تیم ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داور اکوادوری دیدار تیم فوتبال جوانان ایران و پرتغال با ویدئو چک رای خود را برگرداند تا پنالتی که در ابتدا به  سود ایران گرفته شده بود لغو شود. ایران این بازی با یک بر دو واگذار کرد و از جام جهانی حذف شد.

علیرضا فغانی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: ویدئو چک قرار بود از همین دیدارها و البته از جام کنفدراسیون ها و جام باشگاه ها آغاز شود.

وی در ادامه افزود: اولین آموزش ها در ایتالیا به داورهای بین المللی داده شد که من هم در این کلاس های آموزشی حضور داشتم. این طرح می تواند در مجموع به فوتبال کمک کند چرا که جلوی آفسایدهای اشتباه، پنالتی ها و گل های حساس را می گیرد و تیم ها متضرر نمی شوند.

فغانی در ادامه تاکید کرد: سه داور در کانکس کنار زمین می نشینند و اگر در مواردی مثل همین اتفاق که در بازی ایران رخ داد، اتفاق بیافتد داوران در داخل کانکس با فرستنده های رادیویی به داور وسط نکات را می گویند و داور وسط اگر در موردی تردید داشته باشد خودش به کنار زمین می آید و در کانکس صحنه بازی را می بیند و تصمیم نهایی را می گیرد.

داور بین المللی فوتبال ایران تاکید کرد که داور وسط تصمیم نهایی را می گیرد اما با اضافه شدن این سه نفر تعداد داورهایی که یک بازی را قضاوت می کنند عدد قابل توجهی می شود و ممکن است تا 10 نفر هم بشوند چرا که چهار داور که به خودی خود هستند، اپراتور و این سه داور هم اضافه می شوند تازه در دیدارهای اروپایی داور پشت دروازه هم حضور دارد.

کد N1705186

وبگردی