آفتاب

پیروزی اراده اسرا بر سازمان زندان‌های صهیونیستی در اولین روز ماه مبارک رمضان

پیروزی اراده اسرا بر سازمان زندان‌های صهیونیستی در اولین روز ماه مبارک رمضان

اسرای فلسطینی که از ۱۷ ماه آوریل گذشته به منظور تحقق خواسته های مشروع و عادلانه خود در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بودند، در نهایت در ۴۱ امین روز اعتصاب غذا و اولین روز از ماه مبارک رمضان بر سازمان زندان‌های صهیونیستی پیروز شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «عیسی قراقع» رئیس هیات امور اسرا و آزادگان تاکید کرد که حدود ساعت چهار بامداد امروز -شنبه- طی تماس تلفنی با حسین شیخ رئیس هیات امور مدنی به او ابلاغ کردم که اسرا و در راس آنها مروان برغوثی پس از ۲۰ ساعت مذاکره با سازمان زندان‌های صهیونیستی در زندان عسقلان به توافقی با این سازمان برای تعلیق اعتصاب غذای خود دست یافته‌اند و بر همین اساس دست از اعتصاب غذا کشیده‌اند.

البته فعلا به جزئیات بیشتر توافق صورت گرفته میان اسرا و سازمان زندان‌های صهیونیستی اشاره‌ای نشده است.

بر اساس این گزارش، مهم‌ترین خواسته‌های اسرای فلسطینی توقف سیاست بازداشت موقت، پایان دادن به حبس در سلول انفرادی، برقراری منظم ملاقات اسرا با خانواده‌هایشان و ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرا بود.

اسرای فلسطینی برای تحقق این خواسته‌هایشان از ۴۱ روز پیش دست به اعتصاب غذای سراسری زده بودند که ده‌ها نفر از آن ها تاکنون به خاطر وخامت حالشان به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

 

 

 

کد N1705078

وبگردی