آفتاب

ارتش سوریه کنترل مسیر ارتباطی دمشق–پالمیرا را به دست گرفت

ارتش سوریه کنترل مسیر ارتباطی دمشق–پالمیرا را به دست گرفت

ایسنا نوشت: ارتش سوریه پس از اینکه توانست با حمایت روسیه داعشی‌ها را از منطقه صحرایی شرق بیرون کند، برای اولین بار از سال 2014 کنترل مسیر ارتباطی میان دمشق – پالمیرا را به دست گرفت.

 رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه توانستند با حمایت جنگنده‌های روسی که حملات شدیدی را علیه داعش آغاز کرده‌اند، داعشی‌ها را از منطقه بیابانی بالغ بر 1000 کیلومتر مربع بیرون برانند، داعشی‌ها پس از این عملیات به شکل متناوب از پایگاه‌ای خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گفته عبدالرحمن، پس از این حملات نیروهای ارتش سوریه به حملاتی که از حدود یک هفته قبل با هدف کنترل بر منطقه واقع در حد فاصل دو شهر دمشق و پالمیرا (تدمر) در استان حمص را آغاز کرده بودند، ادامه دادند و توانستند مسیر ارتباطی بین‌المللی میان دمشق و پالمیرا را برای اولین بار از سال 2014 به کنترل خود درآوردند.

شهر تاریخی پالمیرا که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده سال 2015 تحت تصرف داعش درآمد و پس از آن دو بار میان دولت سوریه و داعش دست به دست شد. این شهر طی ماه‌های اخیر و در پی حملات هوایی روسیه به تدریج از کنترل داعش خاج شد.

از ماه مارس با بیرون راندن داعشی‌ها توسط نیروهای دولت سوریه ورود به پالمیرا از طریق شهر حمص واقع در 150 کیلومتری غرب آن امکان پذیر شد.

داعش اولین بار در مه 2015 کنترل پالمیرا را به دست گرفت.

سپس در مارس 2016 نیروهای ارتش سوریه با حمایت روس‌ها این شهر را پس گرفتند.

9 ماه بعد تکفیری‌ها مجددا پالمیرا را تصرف کردند اما در مارس گذشته از این شهر بیرون رانده شدند.

صحرای سوریه که حدود 90 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، یکی از جبهه‌ها در جنگ سوریه است که مورد نزاع گروه‌های مختلف است.

52310

کد N1705014

وبگردی