آفتاب
جودو قهرمانی آسیا - هنگ کنگ؛

صعود ملایی به نیمه نهایی/ آقایی و ملک‌زاده حذف شدند

صعود ملایی به نیمه نهایی/ آقایی و ملک‌زاده حذف شدند

روز دوم از رقابهای جودو قهرمانی آسیا با ۳ پیروزی، سه باخت و صعود دو سرگروه تیم ملی کشورمان به مرحله نیمه نهایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این رقابتها که با حضور ۲۴۲ جودوکار از ۲۸ کشور در هنگ کنگ جریان دارد، سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم بعد از یک دور استراخت دارد، «اوساما» از قطر را در کمتر از ۱۰۰ ثانیه ضربه فنی کرد.

وی در  یک چهارم نهایی «لی مون جین» از کره جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ملایی برای صعود به دیدار نهایی «ولادمیر زولیف» از قزاقستان را پیش رو دارد. 

وحید نوری در وزن ۹۰- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس «عبدالکریم البیشی» از عربستان را در دو دقیقه و ۴ ثانیه ضربه فنی کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «موکای شیشیرو» از ژاپن در کمتر از دو دقیقه ضربه فنی شد و به گروه شانس مجدد رفت. نوری در این مرحله و در اولین دیدار باید با نماینده ازبکستان پیکار کند.

حمیدرضا ملک زاده جودوکار ۱۸ ساله تیم ملی کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مقابل «لی پو ین» از چین تایپه بازنده و از دور مسابقات کنار رفت.  

دنیا آقایی در وزن ۷۰- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، در یک دقیقه و ۱۸ ثانیه «تین نگویان» از ویتنام را ضربه فنی کرد و سپس در یک دقیقه و ۵۴ ثانیه مقابل«کیم سئونگ یون» از کره جنوبی با ضربه فنی شکست خورد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در این قسمت هم برابر «سوراتانا» از تایلند بازنده تاتامی را ترک و از دست یابی به مدال بازماند. 

برای تیم ملی جودو روز گذشته (جمعه  پنجم خردادماه) محمدرشنونژاد در وزن ۶۰- کیلوگرم نقره گرفت، محمد محمدی بریمانلو،علیرضا خجسته، قاسم نوری زاده و طاهره آذرپیوند هم توفیقی در کسب مدال نداشتند. 

این دوره از رقابتها تا روز یکشنبه در هنگ کنگ ادامه دارد. 

کد N1704915

وبگردی