آفتاب
عضو مستعفی هیات رئیسه هندبال:

رحیمی شیطنت‌هایش را کم کند/ سردر فدراسیون بزنند «هندبال اصفهانی»!

رحیمی شیطنت‌هایش را کم کند/ سردر فدراسیون بزنند «هندبال اصفهانی»!

عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال پس از استعفا به انتقاد از رئیس این فدراسیون پرداخت گفت: آقای رحیمی باید شیطنت‌هایش را کم کند و به صلاح هندبال کشور فکر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی فرنام یکی از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون هندبال بعد از اینکه علیرضا رحیمی در راس این فدراسیون قرار گرفت به عنوان عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته اقتصادی و جذب سرمایه این مجموعه منصوب شد.

اما با گذشت کمتر از چند روز و پس از بازگشت تیم هندبال ساحلی از مسابقات قهرمانی آسیا در متنی که در اختیار رسانه ها گذاشت از سمتش استعفا داد. متن این استعفا خطاب به علیرضا رحیمی به این شرح است: 

«در پی اقدام و رفتار ناشایست جنابعالی که از یک سو در شان رئیس متین و پخته فدراسیون ورزشی از کشوری با پیشینه درخشان فرهنگی نبود و از سوی دیگر زحمات و خدمات سی ساله اینجانب به هندبال نادیده گرفته شد ، لازم دانستم بمنظور جلوگیری از تنش و حاشیه برای تیم ملی هندبال ساحلی ، صبوری پیشه کنم  و اکنون که به لطف خدا و زحمات دست اندرکاران ، کادر فنی و بازیکنان ، ساحلی بازان عزیز  با کسب سهمیه جام جهانی به وطن بازگشته اند ، با کمال احترام استعفای خود از عضویت در هیات رئیسه و ریاست کمیته اقتصادی فدراسیون هندبال و همچنین انصراف و کناره گیری ام از تمامی فعالیت ها در رشته ورزشی هندبال از جمله حضور در هیات هندبال استان یزد و تیمداری در لیگ برتر را تا مادامی که جنابعالی رئیس فدراسیون هستید اعلام میدارم و آرزو دارم جنابعالی با بردباری و ثبات رای به وعده هایی که به جامعه هندبال برای عبرت از اشتباهات گذشته خود و روی آوردن به خرد جمعی و پرهیز از منطقه گرایی داده بودید را بیشتر از این فراموش نفرمایید و با درک استعدادها ، اصالت و قابلیت های فراوانی که در هندبال بسیاری از مناطق کشور وجود دارد ، موجبات دلگرمی و ایجاد انگیزه برای تمامی ایرانیان و علاقمندان به این رشته ورزشی مهییج  را فراهم سازید.» 

نکاتی در متن استعفای فرنام وجود داشت که در پاسخ به خبرگزاری مهر در این خصوص توضیح داد. 

ولی فرنام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اختلاف نظرهای موجود پیرامون بحث اسپانسرینگ با مجموعه فدراسیون هندبال گفت:  بحث اسپانسر یک موضوع حقوقی دو طرفه است. هم اسپانسر یک حقوقی دارد و هم فدراسیون یا باشگاه یا هر مجموعه فرهنگی طرف دوم یک انتظاراتی دارند که اسپانسر باید آن انتظارات را تامین و حقوق شان را اجرا کند این یک جریان دو طرفه است. این موضوع مسئله ای نیست که در یک فرصت کم و حساب نشده و بدون اینکه حقوق دو طرف را محاسبه کنیم و بدون مطالعه اقدامی را انجام دهیم. 

وی افزود: بنده خودم هم نامزد ریاست فدراسیون هندبال بودم ادعای من این بود که در صورت حضور در فدراسیون  ۱۲ میلیارد تومان برای این مجموعه اعتبار تامین می کنم و  الان هم روی آن تاکید دارم، اما این مسئله موضوعی است که نیازمند یک کار حساب شده و در یک زمان بندی مناسب صورت بگیرد. بلافاصله بعد از اینکه به من ابلاغ می دهند برای قبول مسئولیت توقع حل شدن مشکلات را دارند آن هم در شرایطی که ابزارهای مناسب وجود ندارد. می خواهند با شیوه های حسین قلی خانی اسپانسر بیاوریم که حقوق آن نه در رسانه پیش بینی شده که دیده شود و نه حقوق خاصی برای او تعریف کرده ایم و فقط می خواهیم که اسپانسر برای خیرات و مورات پولی را بدهد که این نمی شود.  

وی پیرامون مشکل تامین پول برای اعزام تیم هندبال ساحلی به مسابقات قهرمانی آسیای تایلند هم گفت: ما در بحبوبه انتخابات بودیم و هر مدیری هم بدون داشتن مصوبه این کار را انجام نمی داد. اگر منتظر می شد که مصوبه بگیرد که زمان می برد و ما فرصت نداشتیم، اگر می خواستیم میانبر بزنیم برای آن مسئول دردسر می شد و قاعدتا در بحبوبه انتخابات این ریسک را نمی کردند که بعدا بخواهد دفاتر نظارتی از آنها سوال کنند که چرا این کار را بدون مجوز قانونی انجام داده اند. به همین خاطر در این  فرصت کوتاه برای تیم ساحلی نشد کاری انجام داد.

فرنام ادامه داد: بنده سوابق ام نشان داده مطلبی که متعهد شده ام را انجام می دهم حتی می خواستم از جیب خودم هزینه کنم و حتی می توانستم این کار را انجام دهم. اما روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه یک ابلاغ دست نویس قلم خوردگی دار برای من به صورت فکس ارسال شد که آقای رحیمی بنده را به عنوان عضو هیات رئیسه و کمیته اقتصادی فدراسیون عزل کرده بودند! 

وی در تشریح این مسئله افزود: آن روز در برنامه ام بود که با ایشان تماس بگیرم که نشده کاری انجام شود و من خودم این مسئله را حل کرده و کمک می کنم. اما اول وقت ایشان فکسی را به دفترم ارسال کردند. بعد خودشان تماس گرفتند و با کمال تعجب با یک برخورد بسیار عجیب و غریب که در شان یک شخصیت جنتلمنی مثلی رحیمی نبود و حتی بنده هم آدمی نبودم که ایشان چنین برخوردی با من کنند با اینجانب صحبت کردند و با دیالوگ هایی که اصلا باورم نمی شود که از آقای رحیمی شنیده باشم مطرح شد.

رئیس مستعفی کمیته اقتصادی فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: ایشان گفتند که شما اسپانسر را نتوانستید بیاورید و من طلاهای خانمم را فروختم و تیم را اعزام کردم. اینها حرفهای حسابی اش بود البته همراه با الفاظی که درست نیست بگویم به هر حال توهین خیلی بد به بنده بود. در نهایت من هم عنوان کردم که شرمنده هستم و با این شرایط با شما همکاری نمی کنم شما هم که من را عزل کرده اید. آقای رحیمی در پاسخ ام گفتند  من ا گر می خواستم شما را عزل کنم نامه رسمی می زدم این دست نویس است و هیچ کس جز من و شما نمی داند و بیایید مشکل را حل کنید. پاسخ من این بود که اما آقای رحیمی شما من را ترساندید، ابلاغ چه روزی صادر شده است و چه روزی من را عزل کردید یعنی روی هم رفته ما دو هفته کار کرده ایم. 

وی تاکید کرد: با این مسئله آقای رحیمی نشان دادید شما دارای ثبات تصمیم و روحی و روانی نیستید و من با کسی که این قدر متزلزل بوده و این عباراتی که شنیدم از دهان اش بیرون بیاید به نظرم یک زنگ خطرجدی بوده و من هیچ همکاری نخواهم داشت. 

وی در پاسخ به این سوال که شما در متن نامه اشاره کردید که تا آقای رحیمی در فدراسیون هستند شما قصد بازگشت به مجموعه هندبال را ندارید دلیل این تصمیم چیست؟، گفت : دقیقا . از آقای رحیمی یک انتظار دیگری داشتیم. من همیشه ایشان را به عنوان فردی جنتلمن و با شخصیت و به عنوان یک مدیر با تجربه و خبره ورزشی می دانستم. ایشان در مجمع گفتند که من دیگر علیرضا رحیمی ۹ سال پیش نیستم و می آیم که اشتباهات قبل را جبران کنم. من خودم با توضیحات ایشان استعفا دادم تا راه برای ایشان باز شود و رئیس فدراسیون شوند. بله علیرضا رحیمی تغییر کرده اما نه در جهت مثبت و رشد بلکه به شدت تنزل کرده، هم به لحاظ اخلاقی و هم مدیریتی. من با چنین شخصی به هیچ وجه تمایل به همکاری ندارم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که شما عنوان کرده اید که دیگر قصد سرمایه گذاری در این رشته را دیگر ندارید دلیل این مسئله چیست و آیا واقعا قصد دارید در هندبال تیم داری نکنید هم گفت: من هندبال مازندران را کمک کرده بودم. همین طور تیم لوله و پروفیل کیهان که در مسابقات دسته یک شرکت کرد و قهرمان شد و به لیگ برتر راه پیدا کرد. در کنار آن در مازندران تیم آرمان نیز بود و همین طور تیم هایی از استانهای کردستان، چهار محال، سیستان، لرستان و مازندران هم را تعهد هزینه هاشون را کرده بودم. به همراه آقای شعبان پور و برخی از افراد با تجربه هندبال کشور حتی برنامه راه اندازی آکادمی هندبال را داشتیم که یک کار علمی انجام دهیم اما با این شرایط الان فکر کردم دیگر وقتش نیست بلکه باید منتظر  یک مدیر لایق باشیم تا بیاید و ادامه فعالیت کنیم. 

وی که در متن استعفایش از هندبال اصفهانی انتقاد کرده بود اظهار داشت: در همین چند ماهی که آقای رحیمی آمده اند ببینید، تیم هندبال ساحلی را به مسابقات قهرمانی آسیا فرستادند. در ترکیب تیم، ساحل نشینان ایران چه قدر سهم دارند و اصفهانی که یک متر ساحل ندارد چه قدر سهم دارد! 

وی بیان داشت: مربی تیم ملی و رئیس کمیته ساحلی همه اصفهانی هستند. ما تیم ملی اصفهان هستیم نه ایران! مربی بزرگسالان ما آقای حبیبی هستند که در لیاقت و شایستگی ایشان اصلا شک و تردیدی نیست اما باز هم یک اصفهانی. بدون اینکه با بزرگان و پیشکسوتان هندبال مشورت بگیرند یک فرد جوان که عزیز ما هست را به سمت دبیری فدراسیون منصوب کردند. ما می خواهیم بدانیم که ایشان آیا یک روز سابقه مدیریتی دارد؟ همه می دانند که فدراسیون هندبال پر فراز و نشیب و پر از مشکل بوده و همه می دانند که با یک آدم مشکل مواجه هست که این مسئله یک آدم توانمند و با تجربه می خواهد نه اینکه رجبی ورزشکار بسیار خوب و عالی هست اما در اینجا بگذارند. به اعتقاد من همان حرکتی که با علی دایی شد که ایشان بی مورد و در زمان غیر مناسب در تیم ملی گذاشتند تا به شخصیت اش آسیب بزنند همین کار را با آقای رجبی کرده اند و در آینده این چهره شاخص ورزشی را با مشکل مواجه خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه تنها چیزی که الان در هندبال می بینیم همه اصفهانی هست، گفت : تنها غیر اصفهانی فدراسیون من بودم البته یک نیمه من هم اصفهانی است اما من را هم عزل کردند. پیشنهاد می کنم که تابلوی فدراسیون را تغییر دهند بزنند فدراسیبون هندبال اصفهان!

فرنام در پایان پیرامون ادعای آقای رجبی مبنی بر اینکه اصلا ایشان سمتی در فدراسیون نداشته که بخواهد استعفا دهد گفت: رجبی یک مصاحبه کرده است که فرنام سمتی نداشت که استعفا داده باشد این در حالی است که من حکم داشته ام و تصویر آن را در اختیار  شما می گذارم.  تاریخ انتصاب و تاریخ عزل را ببینید. آقای رحیمی خودش می گوید عصبانی بودم و آن زمان دبیر فدراسیون جور دیگری می گویند. 

وی تصریح کرد: معتقدم یک جوان خوب را انداخته اند وسط و قرار است که تنها سخنگو و بلندگوی فدراسیون باشد برای همین یک فرد جوان را گذاشته اند اما رحیمی با این انتصاب می خواهد خودش باشد و نمی خواهد تیم داشته باشد. من در شایستگی آقای رجبی شکی ندارم معتقدم ایشان می توانست در حوزه مربیگری مربی بسیار خوبی باشد. اما قطعا آقای رجبی یک دبیر خوب و مناسب برای فدراسیون نمی تواند باشد و آقای رحیمی با زیرکی ایشان را آورد که خودش همه کاره باشد و از آن سو منتی براهالی هندبال باشد که یک عضو تیم ملی را آورده است. آقای رحیمی باید شیطنت ها را کم کند و به صلاح هندبال کشور فکر کند. نمونه بی تجربگی آقای رجبی در مسئله من و رحیمی بود که به این مسئله دامن زد در حالیکه می توانست مسائل را حل کند نه اینکه من در نهایت مجبور به مصاحبه شوم. 

کد N1704899

وبگردی