آفتاب
خلف وعده‌ مسئولان ادامه دارد

وعده‌های اردیبهشتی هم گُل نداد؛ راه‌آهن ارومیه- مراغه ۱۶ ساله شد

وعده‌های اردیبهشتی هم گُل نداد؛ راه‌آهن ارومیه- مراغه ۱۶ ساله شد

اردیبهشت ۹۶ هراندازه برای دولت یازدهم روزهای خوبی را به همراه داشت اما برای طرح ملی راه‌آهن ارومیه- مراغه تکرار تلخ ماجرای یک خلف وعده ۱۶ ساله بود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سکینه اسمی: پروژه راه‌آهن مراغه- ارومیه که از سال ۸۰ آغازشده به طول ۱۸۵ کیلومتر و در پنج قطعه در دست اجراست ولی با گذشت ۱۶ سال فرازوفرود هنوز به سرانجام نرسیده است.

راه‌آهن مراغه - ارومیه ازجمله طرح‌های عمرانی آذربایجان غربی است که شهر ارومیه را به راه‌آهن سراسری وصل می‌کند. عملیات اجرایی این طرح از ۱۶ سال پیش آغاز شده و تاکنون قطعه اول آن از مراغه تا میاندوآب و قطعه دوم آن از میاندوآب به مهاباد به بهره‌برداری رسیده است.

عدم تحقق وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبنی بر افتتاح ایستگاه نقده موجب شد بار دیگر امیدهای مردم منطقه رنگ ببازداین طرح که باید در سال ۸۸ به اتمام می‌رسید، باوجود وعده‌های متعدد مسئولان همچنان درگیر مشکلات اعتباری است. بر اساس اعلام مسئولان کشوری و استانی با تزریق اعتبارات جدید قرار بود ایستگاه نقده دهه فجر امسال و ایستگاه ارومیه نیز بهار سال ۹۶ افتتاح شود اما عدم تحقق وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبنی بر افتتاح ایستگاه نقده موجب شد بار دیگر امیدهای مردم منطقه رنگ ببازد.

اما ماجرا به این وعده ختم نشده و فروردین ماه سال جاری در جریان سفر و بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل‌ونقل کشور از روند احداث ایستگاه نقده اعلام شد که ایستگاه راه‌آهن نقده طی اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

رئیس‌جمهوری کشورمان اردیبهشت به آذربایجان غربی سفر کرد اما این سفر رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی داشت و خبری از عمل به وعده‌ها به‌خصوص افتتاح ایستگاه راه‌آهن نقده نبود هرچند مردم این دیار به خلف وعده‌های مسئولان در سال‌های اخیر عادت کرده‌اند.

خلف وعده‌های مربوط به اتمام این طرح ملی تنها منوط به سال جاری نیست بلکه دولت‌های نهم، دهم و یازدهم ماهی را سپری نکرده‌اند که وعده‌ای بر اتمام راه‌آهن ارومیه – مراغه نداده باشند؛ وعده‌هایی که هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفتند.

کد N1704725

وبگردی