آفتاب

لک لک سفید ایرانی نماد جدید بیماری ام اس

لک لک سفید ایرانی نماد جدید بیماری ام اس

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از معضلات و پیامدهای زندگی صنعتی فاصله گرفتن از طبیعت است بنابراین سعی در کم کردن این فاصله داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار عصر پنج شنبه در همایش روز جهانی ام اس گفت: حضور در طبیعت بسیاری از بیماری‌ها را از بین می‌برد زیرا موجب کاهش استرس می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست حضور گردشگران و دوستداران طبیعت در پارک‌های ملی همراه با حفظ محیط زیست و مولفه‌های زیستی موجود در آنها است. سازمان حفاظت محیط زیست آماده هر گونه همکاری با انجمن ام اس در راستای حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز است.

ابتکار با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از عوامل تشدید بیماری ام اس است، گفت: دولت و سازمان محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات زیادی انجام داده که کاهش آلودگی هوا در هشت کلان‌شهر که حدود ٣٠ میلیون جمعیت دارد را به همراه داشت.

وی ادامه داد: هوای سالم و پاک در اصفهان سال ٩٥ نسبت به سال ٩٣ تا سه برابر افزایش یافت، شیراز سال ٩٥ هیچ روز ناسالم نداشت و تهران نیز دو سال ٩٢، ١٩٦ روز سالم و پاک داشت که سال ٩٥ به ٢٧٧ روز رسید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح های کاهش الودگی هوا همچنان ادامه دارد گفت: با همکاری هم هوا، آب، خاک و محیط زیست سالم را به دست خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: آلودگی هوا، خاک و آب می‌تواند یکی از عوامل تشدید ام اس باشد که اصلاح شیوه زندگی در راستای حفظ محیط زیست بسیار مهم است و ارتباط سازمان محیط زیست با ام اس همین مقوله است. یکی از رویکردهای دولت یازدهم حفاظت از محیط زیست و ایجاد نشاط در زندگی است.

در این مراسم ابتکار از نماد جدید ام اس که لک لک سفید ایرانی است رونمایی کرد.

کد N1704663

وبگردی