آفتاب
امام جمعه قزوین:

حماسه سوم خرداد برای همیشه در تاریخ کشور جاودان است

حماسه سوم خرداد برای همیشه در تاریخ کشور جاودان است

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: حماسه سوم خرداد (آزادسازی خرمشهر) برای همیشه در تاریخ این کشور جاودان باقی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره قرار گیری در ایام سالگرد حماسه سوم خرداد،افزود: آزادسازی خرمشهر که خونین شهر نام گرفت نگین درخشانی از صفحات هشت ساله دلاورمردان این ملت مبارز با رهبری‌های امام راحل بود که دستاوردهای زیادی به همراه داشت.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر در واقع فتح ارزش های الهی بود.
وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر را یک حادثه نمی‌دانیم بلکه یک جریان می‌دانیم، تصریح کرد: فتح خرمشهر را یک واقعه، حادثه و عملیات نظامی نمی‌بینیم که آمد و رفت و تمام شد، بلکه آن را یک جریان می‌دانیم، جریانی که پایه‌گذار آن انبیاء (ع) بودند، جریانی که حلقه‌ای برای تحقق ظهور و در عقبه خودش بعثت، غدیر و عاشورا را با خود همراه داشت.
امام جمعه قزوین در ادامه خطبه های خود با اشاره به تحرکات دشمنان ملت ایران، گفت: پس از حضور مردم در انتخابات مثلث شوم غربی، عربی و عبری شیطنت‌های خود را در منطقه آغاز کرده‌اند، در حالی که تاکنون هیچ نتیجه‌ای از این اقدام ها نگرفته‌ و نخواهند گرفت.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: زمانی ایران، عراق، یمن، لبنان و فلسطین در اختیار این مثلث بود، اما امروز این کشورها در مقابل آنها قیام کرده‌اند.
وی به حمله نظامیان آل خلیفه به محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم از رهبران شیعه مردم بحرین و کشته و زخمی شدن گروهی از مردم این کشور در برابر دیدگان جهانیان هم اشاره کرد و گفت: آن ها که دم از حقوق بشر می زنند این جنایت آشکار را نمی بینند.
حجت الاسلام عابدینی با محکوم کردن سرکوب وحشیانه مردم بحرین توسط آل خلیفه و آل سعود،افزود: آن‌ها مبارزان را به شهادت می‌رسانند و به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم یورش بردند و ظلم و فشار به مردم می‌آوردند تا آنها دست از مطالبات به حق خودشان بردارند اما در رسیدن به این نقشه شوم ناکام خواهند ماند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صخبت های خود انتخابات را یک رخداد مهم ملی یاد کرد و گفت: عرصه انتخابات نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیروز اصلی در انتخابات رهبری و مردم بودند، افزود: مردم با حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رای به دعوت مقام معظم رهبری ندای لبیک سر دادند.
حجت الاسلام عابدینی در پایان خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان،گفت: همه ما باید با از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی را ببریم.
7389**6128
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1704657

وبگردی