آفتاب

امام جمعه تبریز: حمله وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله به شرافت مسلمانان است

امام جمعه تبریز: حمله وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله به شرافت مسلمانان است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حمله ماموران آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر مذهبی بحرین و دستگیری وی در حقیقت حمله به شرافت و حیثیت قاطبه مسلمانان جهان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: این اقدام آل خلیفه دل صدها هزار مسلمان شیعه و سنی را جریحه دار کرد و نقاب از چهره واقعی عاملان استکبار و سران روباه صفت آل خلیفه کنار زد.
وی با بیان اینکه این اقدام آل خلیفه خباثت دست نشاندگان استکبار را نمایان ساخت، اظهار کرد: ما از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری که با کمال وقاحت دم از دموکراسی و حقوق ملت ها هر چند به صورت کلیشه ای می زنند و اکنون سکوت کرده اند، می خواهیم مهر سکوت را لب های خود بردارند و به بیش از 1.5میلیارد مسلمان احترام قایل شوند.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: این مجامع بین المللی باید پیش از آنکه برخی فتنه ها در منطقه به وجود بیاید برای آزادی بی قید و شرط شیخ عیسی قاسم اقدام موثر هر چه زودتر انجام دهند.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: شیخ عیسی قاسم عالم فقیه و برجسته بحرین، به عنوان رهبر مذهبی این کشور، همواره مردم را به تظاهرات مسالمت آمیز دعوت می کرد ولی رژیم آل خلیفه تحمل دیدن این عالم را نداشت بنابراین اقدام به دستگیری وی کرد.
وی گفت: ماموران این رژیم در حمله برای دستگیری شیخ عیسی قاسم 5 نفر را شهید و بیش از 100 نفر را مجروح کرده و پس از ربودن این عالم مذهبی وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: ما نمازگزاران همصدا با سایر مردم کشور دستگیری شیخ عیسی قاسم و جنایت رژیم آل خلیفه را شدیدا محکوم می کنیم و خواهان آزادی وی هستیم.
آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت امسال و حضور باشکوه و 41 میلیونی مردم در آن افزود: مردم ایران با لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب در این انتخابات شرکت کرده و موجب تثبیت نظام و ناامیدی دشمنان اسلام شدند.
وی با قدردانی از مردم برای حضور گسترده در این انتخابات و آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم گفت: مردم به تکلیف خود عمل کرد و اکنون دولت باید وظایف محوله خود را انجام دهد و مشکلات اقتصادی و فرهنگی و معضل بیکاری مردم را حل، به مطالبات مردم توجه و به قول های خود عمل کند.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مسئولیت دولت در قبال حضور پرشور مردم در انتخابات سنگین تر شده و می تواند با حل مشکلات جامعه از مردم قدردانی کند.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه انتخابات به تائید شورای نگهبان رسیده است، افزود: براساس اعلام شورای نگهبان برخی تخلفات در این انتخابات به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی روی داده که در حال رسیدگی است.
وی علت بروز این تخلفات را نقص قانون دانست و گفت: باید در قانون شوراهای اسلامی تجدید نظر شود و بجای تائید صلاحیت فله ای شوراها دقت بیشتری در این زمینه شود و در امانت داری مردم غفلت نشود.
امام جمعه تبریز با اشاره به تقاضای کناره گیری خود از مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان از رهبر معظم انقلاب و اجابت آن از سوی رهبری پس از تشدید مشکلات جسمانی اش یادآوری کرد: این امر به معنای رنجیدگی خاطر از مردم آذربایجان نبوده بلکه بواسطه مشکلات جسمانی است.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: مردم استان مردمی متعهد، انقلابی و همیشه در صحنه بوده و هیچ گله ای از آنان ندارم.
وی با طلب حلالیت از مردم استان، ادامه داد: مردم اگر در طول 22 سال مسئولیت بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی قصور یا تقصیری دیده اند، گذشت کنند.
به گزارش ایرنا آیت الله محسن مجتهدشبستری 22 سال قبل به صورت مشروط برای سه ماه به عنوان امام جمعه تبریز از سوی مقام عظمای ولایت منصوب شد و هر سال این دستور تمدید می شد تا اینکه در طی ماه های اخیر به دلیل بیماری وی درخواست کناره گیری وی از این مسئولیت از سوی رهبر معظم انقلاب مورد موافقت قرار گرفت.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز منصوب شده که آئین معارفه وی جمعه آینده در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
کد N1704629

وبگردی