آفتاب

عملیات ساخت کمپ رهبران جوان در شیراز آغاز شد

عملیات ساخت کمپ رهبران جوان در شیراز آغاز شد

عملیات ساخت کمپ رهبران جوان که از مصوبات پایتختی شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام است، با حضور معاون ساماندهی و امور جوانان در شهرستان سپیدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون ساماندهی امور جوانان در حاشیه این مراسم گفت: این کمپ که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد شرایط و بستری را فراهم خواهد کرد که جوانان نخبه ایرانی با تعامل با جوانان برجسته کشورهای اسلامی و سایر ملل در راستای توسعه ارتباطات جهانی و توسعه کشور مناسبات حرفه ای برقرار سازند و از سوی دیگر با بهره برداری از آن فرصت بسیار مناسبی در تمام زمینه ها از جمله رونق صنعت توریسم و گردشگری برای فارس و ایران مهیا سازند.
رستمی افزود: این کمپ که موضوع ساخت آن سال گذشته مصوب شد، برای همیشه میزبان جوانان جهان اسلام و همینظور مرکزی برای پرورش، تربیت و ارتقا بخشی مدیران و رهبران جوان برای آینده کشور خواهد بود. ‌                                                                                شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
در سومین اجلاس وزیران ورزش و جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که مهرماه سال ۹۵در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، شیراز برای سال ۲۰۱۷ میلادی پایتخت جوانان جهان اسلام شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام، شانزدهم بهمن ماه سال ۹۵ در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی و مسابقات قرائت قرآن در ارتباط خواهد بود.

کد N1704583

وبگردی