آفتاب
علی‌آبادی در گفتگو با مهر:

اشتباهات برخی فرنگی‌کاران ملی‌پوش غیر قابل توجیه بود

اشتباهات برخی فرنگی‌کاران ملی‌پوش غیر قابل توجیه بود

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی معتقد است عملکرد برخی ملی‌پوشان در رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی دور از انتظار بود.

رحیم علی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید از مسابقات اخیر به خوبی برای تجهیز تیم ملی تا رقابتهای جهانی استفاده کرد، گفت: تیم ملی کشتی فرنگی به تازگی دو میدان مهم بین المللی را پشت سر گذاشته که به نظر من بهترین فرصت برای تدارک و محک خوردن این تیم بود.

وی تصریح کرد: در مجموع می توان به نتایج کلی نمره قبولی داد، اما تیم های اعزامی به رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی همچنان با کم و کاستی هایی روبرو هستند که در صورت تداوم می تواند در رقابتهای جهانی، گریبان کشتی ایران را بگیرد. ما از برخی از فرنگی کاران در این دو میدان اخیر انتظار ناکامی نداشتیم و اولویت مدال آوری ما بودند، اما به هیچوجه نتوانستند در حد و اندازه های همیشگی خود ظاهر شوند. مطمئنا این مساله قابل تامل و بررسی است و باید با دقت نظر و همکاری کادر فنی مورد نقد قرار گیرد.

دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲مونیخ افزود: باید با این کاستی ها منصفانه برخورد کرد، چراکه توان کلی کشتی فرنگی ایران به دلیل برگزاری این دو رویداد مهم در فاصله زمانی اندک با یکدیگر باعث دو پاره شدن نیروهای اصلی شد و اگر ما می توانستم تمامی توان و پتانسیل موجود را در قالب یک تیم قرار می دادیم، بهتر از این نتیجه می گرفتیم.

علی آبادی در خصوص رقابتهای انتخابی تیم ملی هم گفت: مهمترین برنامه و هدف کشتی ایران در سال جاری، حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ پاریس است که در این راستا تمامی مدعیان باید از فیلتر انتخابی گذر کنند. این رقابتها نیز اواسط تیرماه برگزار می شود و مطمئنا طبق فرایند انتخابی، هیچ توجیهی برای غیبت مدعیان وجود نخواهد داشت.

پیشکسوت کشتی کشورمان در خاتمه با اظهار امیدواری به نسل جدید کشتی فرنگی تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطر نشان کرد: مطمئنا روندی که فرنگی کاران در پیش دارند، سیر صعودی و امیدوارکننده ای را نشان می دهد که ادامه این روند می تواند کشتی فرنگی ایران را تا سالهای آتی بیمه کند.

کد N1704437

وبگردی