آفتاب

واگذاری میزبانی 11مسابقه قهرمانی آسیا وبین المللی تنیس به ایران

واگذاری میزبانی 11مسابقه قهرمانی آسیا وبین المللی تنیس به ایران

ساری - ایرنا - رئیس فدراسیون تنیس گفت که فدراسیون جهانی تنیس و کنفدراسیون تنیس آسیا میزبانی 11 مسابقه قهرمانی آسیا ، بین المللی و نیز مسابقات جهانی را تا پایان سال 2017 میلادی به ایران واگذار کرده اند.

مجید شایسته پنجشنبه شب در حاشیه آئین تجلیل از برترین های تنیس مازندران در بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پنج دوره میزبانی مسابقات دختران و پسران کمتر از 14 سال آسیا ، سه مرحله میزبانی مسابقات کمتر از 18سال جهان و سه دوره میزبانی مسابقات پیشکسوتان جهان ، مسابقاتی است که میزبانی آنها به ایران واگذار شده است .
وی با بیان اینکه نخستین میزبانی با برگزاری مسابقات تنیس کمتر از 14 سال آسیا ماه گذشته در اصفهان برگزار شد ، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد شرایط و امکانات خوب و مناسب ، استان‌های دیگر نیز بتوانند با هدف توسعه و ایجاد انگیزه برای علاقه مندان به این رشته ورزشی ، میزبان رسمی مسابقات باشند.
رئیس فدراسیون تنیس گفت که میزبانی مسابقات تنیس پیشکسوتان در سطح جهانی در ایران در رده های سنی مختلف با هدف تکریم از این افراد برگزار می شود و همزمان نیز در صورت دعوت ، ملی پیشکسوتان کشور به مسابقات معتبر برون مرزی اعزام خواهد شد.
** اقبال عمومی به تنیس
شایسته همچنین گفت : در سال های اخیر و با طرح های بنیادی که برای توسعه کمی و کیفی در ورزش تنیس کشور اجرا شده، اقبال عمومی از این رشته ورزشی بیشتر شده است و فدراسیون تنیس برنامه های زیادی را در سطح پایه در طول سال های اخیر انجام داده است که راه اندازی انجمن تنیس در آموزش و پرورش، یکی از این برنامه ها بوده است.
وی با بیان اینکه توجه به رده های سنی زیر 10 سال ، یکی از برنامه های مهم فدراسیون بین المللی تنیس است ، افزود : فدراسیون برنامه های مدونی را در مقطع ابتدایی طراحی کرده که ورود تنیس به یکهزار مدرسه ابتدایی از جمله این برنامه های بوده است.
رئیس فدراسیون تنیس گفت : در صورت اجرای صحیح و نظارت دقیق بر ورزش تنیس در مدارس ابتدایی، می توان استعدادهای خوبی را برای این رشته ورزشی شناسایی و همانند صادق وزیری به جامعه معرفی کرد.
شایسته ، هیات های استانی را یکی از ارکان مهم توسعه تنیس در کشور معرفی کرد و افزود : هیات ها نقش بسزایی در معرفی و پرورش تنیس بازان در سال های اخیر داشته اند که بدون شک ، حمایت ها از آنان افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در آئین تجلیل از برترین های تنیس سال 95 مازندران، از بازیکنان، مربیان، داوران و هیات های برتر شهرستان های این استان در بابل تجلیل شد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
کد N1704408

وبگردی