آفتاب

خدمات دندانپزشکی در 33 بیمارستان کشور شبانه روزی شد

خدمات دندانپزشکی در 33 بیمارستان کشور شبانه روزی شد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره امور درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات درمانی دندانپزشکی در 33 بیمارستان کشور شبانه روزی شد.

دکتر ذبیح الله کشیری روز پنجشنبه در همایش روسای ادارات امور درمان دندانپزشکی کشور در مشهد افزود: این اقدام در راستای طرح تحول نظام سلامت و دسترسی بیشتر مردم به خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام شده است.
وی دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را یاد آور شد و خاطر نشان کرد: هم اکنون خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال، مادران باردار و مادران شیرده ارائه می شود که این خدمات برای گروههای مذکور در روستاها به طور رایگان و در شهرها با تعرفه دولتی انجام می شود.
وی از بازسازی و نوسازی سه هزار مرکز خدمات دندانپزشکی در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون بیشتر روستاهای بالای پنج هزار نفر جمعیت دارای مرکز مجهز خدمات دندانپزشکی هستند.
به گفته وی، هم چنین ارائه خدمات دندانپزشکی برای ساکنان شهری با تعرفه دولتی در کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی دانشگاههای علوم پزشکی کشور پیش بینی شده است.
کشیری ادامه داد: در این کلینیک ها بسته به مراجعان آنها بین دو تا شش یونیت دندانپزشکی استقرار می یابند.
رئیس اداره امور درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون حدود هشت درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی انجام می شود، افزود: این نسبت تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت کمتر از پنج درصد بود.
وی بیان کرد: هدف رقابت با بخش خصوصی نیست، بلکه باید با اقدامات حمایتی دسترسی به ارائه خدمات دندانپزشکی در روستاها و شهرهای کشور گسترش یابد.
وی با اشاره به ضرورت واقعی شدن تعرفه های دندانپزشکی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده بناست در سال جاری بین 38 تا 40 درصد تعرفه های دندانپزشکی افزایش یابد.
به گفته وی، در حال حاضر مبلغ تعرفه های دندانپزشکی پایین است و این موضوع انگیزه مالی بخشی خصوصی برای همکاری در قالب طرح تحول نظام سلامت را کاهش داده است.
کشیری خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده اکنون 50 خدمت دندانپزشکی تعرفه مشخص در سطح کشور دارند و بیش از 100 خدمت تعرفه مشخصی ندارند و در سالهای اخیر 17 خدمت دندانپزشکی به خدمات پایه اضافه شده است.
رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: همایش روسای امور درمان دندانپزشکی وزارت بهداشت با حضور 200 نفر از مسئولان این حوزه از روز گذشته در مشهد آغاز شده و امروز به کار خود پایان می دهد.
دکتر جواد سرآبادانی افزود: چالشهای حوزه دندانپزشکی نظیر تعرفه های سازمان های بیمه گر، نظارت بر فعالیت ها، اطلاع رسانی مردم و شرکت های شبه بیمه ای از مهم ترین مباحثی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
6012/3027خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1704198

وبگردی