آفتاب
رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور:

افزایش 15برابری شرکت کنندگان در مسابقات سراسری دانش آموزان کشور در چهار سال اخیر

افزایش 15برابری شرکت کنندگان در مسابقات سراسری دانش آموزان کشور در چهار سال اخیر

مشهد- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور از افزایش 15برابری شرکت کنندگان در مسابقات سراسری دانش آموزان کشور در چهار سال اخیر خبر داد و گفت: این تعداد از هزار نفر در سال 92 به 15 هزار نفر در سال تحصیلی جاری رسیده است.

فرشید ارمیان روز پنجشنبه در حاشیه نشست کمیته فنی مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در مشهد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد رشته های ورزشی مسابقات دانش آموزان نیز در این مدت از پنج رشته به 15 رشته رسیده است.
وی بیان کرد: 40 درصد دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات ورزشی به عنوان افراد دارای استعداد ورزشی برای حضور در عرصه ورزش قهرمانی شناسایی می شوند.
رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور اظهار کرد:حضور استانهای قهرمان در مسابقات ورزشی در عرصه مسابقات جهانی و شناسایی دانش آموزان مستعد و توانمند در رشته های ورزشی از جمله موفقیت های محقق شده در چهار سال گذشته است.
وی اضافه کرد: استعداد سنجی دانش آموزان توانمند در عرصه ورزش از سیاست های اصلی فدراسیون محسوب می شود و در این راستا فدراسیون های ملی نیز همکاری دارند.
وی بیان کرد:کمیته استعدادیابی با مشارکت فدراسیون های ملی ورزشی تشکیل می شود و به ویژه در ورزش های پایه شامل شنا، ژیمناستیک و دو میدانی استعدادسنجی دانش آموزان انجام می شود.
وی افزود: علاوه بر این در روند برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، دانش آموزان مستعد شناسایی و زمینه حضور آنان به مراحل و درجات بالاتر ورزشی فراهم می شود.
ارمیان افزود: تشکیل پرونده و معرفی دانش آموزان به باشگاه های و فدراسیون های ورزشی و اعزام به مسابقات خارج از کشور برای پرورش استعداد این دانش آموزان بخشی از اقدامات حمایتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت ساختار و جایگاه فدراسیون ورزش مدارس کشور نیز دچار رشد و بالندگی فراوانی شده است، اظهار کرد: به تائید رسیدن اساسنامه فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان، کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون بین‌المللی ورزش مدارس در قاره آسیا ،عضویت در کمیسیون فوتبال و کمیته سلامت این فدراسیون، عضویت در کمیته فنی فدراسیون فوتبال مدارس آسیا و عضویت در هیات اجرایی ساختار ورزش مدارس آسیا از جمله موفقیت های محقق شده در جایگاه و ساختار این فدراسیون است.
ارمیان اظهار کرد: علاوه بر این میزبانی مسابقات بین المللی و افزایش ظرفیت های داخلی از دیگر موفقیت هاست که میزبانی مسابقات بین المللی فوتبال مدارس آسیا در استان فارس درنیمه دوم شهریور ماه امسال و نیز میزبانی برگزاری انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مدارس آسیا از آن جمله است.
وی افزود: علاوه بر این استان اصفهان در نیمه اول شهریور ماه امسال میزبان مسابقات والیبال مدارس آسیا است.
دهمین نشست کمیته فنی مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1704184

وبگردی