آفتاب

دموکرات‌ها به ترامپ درباره حمله کره شمالی هشدار دادند

دموکرات‌ها به ترامپ درباره حمله کره شمالی هشدار دادند

پرس‌تی‌وی نوشت: تعدادی از مقامات حزب دموکرات آمریکا نسبت به حمله احتمالی کره شمالی به دونالد ترامپ هشدار دادند.

به گزارش نشریۀ نیویورک تایمز، یک گروه 64 نفره از دموکرات‌ها سه‌شنبه طی نامه‌ای ضمن ابراز نگرانی دربارۀ بروز جنگ هسته‌ای، انجام هرگونه حملۀ پیشگیرانه را منوط به تصویب کنگره دانستند.

در این نامه آمده است: «بی‌تردید تصمیم‌گیری دربارۀ اجرای حمله یا اعلان جنگ به یک کشور دارای سلاح هسته‌ای مانند کرۀ شمالی مستلزم اجازۀ کنگره است. در چنان منطقۀ بی‌ثباتی اتخاذ سیاستی متناقض و غیرقابل‌پیش‌بینی خطر بروز یک درگیری غیرقابل‌تصور را در بردارد.»

این گروه همچنین از دولت ترامپ خواستند تا شواهد دال بر سیاست مبتنی بر تقویت چشم‌انداز مذاکرات با پیونگ‌یانگ را ارائه دهد.

در نامۀ مذکور تصریح‌شده است که «لازم است اطلاعات بیشتری دربارۀ اقدامات دولت در راستای تقویت چشم‌انداز یا مذاکرات مستقیم برای کاهش امکان بروز جنگی فاجعه‌بار و نهایتاً خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیرۀ کره ارائه شود.»

تنش‌ها در هفته‌های اخیر در شبه‌جزیره کره بالاگرفته است. آمریکا که از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای شدیداً نگران است موضعی جنگ‌طلبانه اتخاذ و ناوگروهی رزمی را برای برگزاری رزمایش مشترک با ژاپن و کره جنوبی به این منطقه اعزام کرده است.

واشنگتن در ماه آوریل نیز سامانه‌های موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کرده بود.

دولت پیونگ‌یانگ از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود دفاع کرده و آن را وسیله‌ای بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی آمریکا می‌داند.

5252

کد N1703845

وبگردی