آفتاب
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

مسئولین سلامت کشور مشکل دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را حل کنند

مسئولین سلامت کشور مشکل دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را حل کنند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: از مسئولین سلامت کشور استدعا داریم تا مشکل دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی نوبخت حقیقی در نخستین کنگره بین‌المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران که در هتل المپیک برگزار می شود، افزود: امروز سوم خرداد است و فیزیوتراپیست‌های سربلند ایران خدمات زیادی را برای جانبازان جنگ تحمیلی داشته‌اند، اما متأسفانه مسئله دکترای حرفه‌ای بیخ پیدا کرده است با اینکه شورای گسترش مانعی برای دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ندارد.

وی ادامه داد: از مسئولین سلامت کشور استدعا داریم تا مشکل دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را حل کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: جامعه پزشکی کشور انتخاب ۳۰ تیر را پیش رو دارد و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین شده که امیدواریم شاهد حضور پرشور پزشکان در این انتخابات باشیم.

وی گفت: معرفی افراد خبره انجمن در تهران و شهرستان برای ورود به هیأت نظارت موضوعی مهم و سرنوشت‌ساز است.

نوبخت بیان کرد: هر چه تعداد افراد در انتخابات نظام‌پزشکی بیشتر شود گوش شنوای بیشتری در جامعه پزشکی داریم.

وی تصریح کرد: صنف فیزیوتراپی باید در مواردی که اختلاف نظر دیده می‌شود با تجمیع نظرات متولیان سلامت بتوانند مشکلات را برطرف کنند تا شاهد دستاوردهای کنگره فیزیوتراپی و خدمات سلامت در کشور باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: توانبخشی در سطوح اولیه وارد شده که در تحقیقات امروز آموزش و نقش توانبخشی حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: تربیت نیروی آموزشی از وظایف صنف فیزیوتراپی است که با ایجاد انگیزه برای فیزیوتراپیست‌ها از سوی متولیان سلامت می‌توانیم شاهد بروزرسانی آموزش و پژوهش در نظام سلامت و ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی باشیم.

کد N1703751

وبگردی