آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

دلایل انتخاب سرمربیان تیم ملی دوچرخه‌سواری از زبان رئیس فدراسیون

دلایل انتخاب سرمربیان تیم ملی دوچرخه‌سواری از زبان رئیس فدراسیون

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به دنبال معرفی سرمربیان‌ ملی گفت: عسگری در بخش استقامت کوله‌باری از تجربه دارد و حضورش در تیم برای ما بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون دوچرخه‌سواری با هدف حضور موفق تیم‌های خود در مسابقات قهرمانی آسیا و در نهایت بازی‌های آسیایی سال آینده ضمن تغییر در مدیریت تیم‌های ملی سرمربیان جوانی را هم در رأس تیم‌های ملی قرار داد. حسین عسگری قهرمان نامدار این رشته به عنوان سرمربی استقامت و نیمه استقامت و ابوحیدری به عنوان سرمربی رکابزنان سرعت کار خود را شروع کرده‌اند.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه شواری پس از انتخاب عسگری و ابوحیدری به عنوان سرمربیان تیم‌های استقامت و سرعت دوچرخه‌سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سرمربیان تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری با توجه به سابقه آنها انتخاب و معرفی شدند. حسین عسگری فردی با یک کوله‌بار تجربه است، وی سابقه ۲۵ سال حضور در دوچرخه‌سواری را به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای دارد، ۲۵ سال یک عمر است، وی در تمام این مدت سوابق قهرمانی زیادی داشته و همراه تیم‌ها و در میادین مختلف تجربه‌های زیادی کسب کرده است.

وی ادامه داد: عسگری در این سال‌ها کنار مربیان بزرگی رکاب زده و با این تجربه و با توجه به علاقه‌مندی‌اش معتقدم که می‌تواند برای ما مفید باشد. وی سرمربی تیم استقامت و نیمه استقامت ماست و حضورش در رأس این تیم برای ما بسیار مهم است چرا که مربی این رشته باید انرژی و تجربه و انگیزه خوبی را برای هدایت شاگردانش داشته باشد. در استقامت مربی باید ۵ تا ۶ ساعت با سماجت روی موتور یا ماشین کنار بچه‌ها باشد و آنها را همراهی کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در همین رابطه افزود: عسگری تجربه حضور در بخش پیست را هم داشته و در برخی مواد پیست هم شناخت دارد و قطعاً در این بخش هم می‌تواند به کادر فنی کمک کند.

قمری تصریح کرد: سرمربیان باید همیشه در کنار بچه‌ها باشند و در همه حال به روند آماده‌سازی آنها کمک کنند. در کنار آن کمک مربیان آنها برنامه‌ها را دریافت کرده و در رأس بخش‌های خود قرار می‌گیرند. مثلاً در بخش پیست ما عمدتاً مربیانی داشتیم که مقطعی یک یا چند ماه با ما همکاری داشتند و رفته‌اند اما این بار تداوم حضور در کادر فنی برای ما اهمیت دارد.

وی بیان داشت: هدفمان کسب مدال در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۸ است، البته ما قبل از آن چند هدف دیگر را هم داریم، بازی‌های داخل سالن ترکمنستان و مسابقات قهرمانی آسیا و حضور در کاپ‌های آسیایی و جهانی نیز در برنامه کاری‌مان قرار دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سؤال که عسگری کارمند نفت است و حضورش در رأس تیم ملی چگونه خواهد شد، گفت: وی کارمند نفت است، قطعاً شرایطی را مانند زمان ورزشکاری‌اش فراهم می‌کنیم تا بتواند بدون دغدغه در کنار تیم ملی باشد. خوشبختانه بخشنامه‌ای داریم که طی آن ورزشکاران و مربیان می‌توانند با حضور در تیم‌های ملی از مأموریت ورزشی استفاده کنند و از لحاظ قانونی نیز مشکلی نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که انتخاب دو سرمربی جوان در رأس تیم‌های ملی، آیا از جمله برنامه‌های اعلام شده شما برای ایجاد تغییر و تحول در فدراسیون می‌باشد؟ گفت: براساس قول‌هایی که داده بودیم این تغییرات را انجام دادیم به هر حال در ساختار فدراسیون بخش‌های مختلفی داریم؛ دبیر، مدیر تیم‌های ملی، مسئول، کمیته‌ها و ... که با تدبیر نه فقط با هدف تغییر بلکه با داشتن نگاهی به برنامه‌ها و اهداف چهار ساله فدراسیون که مجمع انتخاباتی نیز آن را بیان کردم و قول دادم این تغییرات را اعمال کرده‌ایم.

قمری خاطرنشان کرد: ما این تحولات را که حتی در مجموعه فدراسیون بوده است در راستای قول‌های کاری انجام داده‌ایم، در این مدت ۹ نفر از کارمندان فدراسیون که بازنشسته بودند یا سن بالایی داشتند یا شرایط‌شان دوشغله بود و قوانین دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها برای آنها تبعیت می‌کرد را تغییر داده و نفرات جوان را جایگزین کرده‌ایم. امیدواریم این تغییرات اسباب خیر در مجموعه فدراسیون دوچرخه‌سواری شود و بتواند سرعت تازه‌ای به روند کارهای ما بدهد.

کد N1703499

وبگردی