آفتاب
رویداد

احتمال توقف تولید ۴ خودرو در سال 97

احتمال توقف تولید ۴ خودرو در سال 97

رئیس سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی کرد تا پایان دی‌ماه سال ۱۳۹۷ خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از ۵۲ به ۸۳ ...

ایسنا:رئیس سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی کرد تا پایان دی‌ماه سال ۱۳۹۷ خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از ۵۲ به ۸۳ مورد ارتقا و پلت‌فرم جدید را مدنظر قرار دهند، متوقف شود. نیره پیروزبخت بیان کرد: برنامه تدوین شده برای ارتقای استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد تا دی‌ماه سال ۱۳۹۷ کاملا بررسی شده و اگر خودرویی نتواند تا آن زمان این مساله را رعایت کند خط تولید آن متوقف خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه مسوول تصمیم‌گیرنده در خصوص توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد در صورت عدم رعایت استانداردها تا آن موقع کیست؟ اظهار کرد: در مجموع شورای سیاست‌گذاری خودرو مسوول تصمیم‌گیرنده درخصوص مسائل مرتبط با خودروها است و ستاد مذکور در همین رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد تا اگر خودرویی نتواند استانداردهای مربوطه را تا زمان اعلام شده رعایت کند، خط تولید آن متوقف شود. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در ستاد سیاست‌گذاری خودرو مصوب شده که تا پایان سال ۱۳۹۷ استاندارد خودروها باید از ۵۲ به ۸۳ مورد افزایش یابد و اگر خودرویی نتواند آن را رعایت کند خط تولیدش متوقف خواهد شد.

پیروزبخت گفت: خودروسازی صنعتی است که نمی‌توان شش ماهه یا یک ساله آن را دگرگون کرد و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های منطقی است. وی با بیان اینکه کشور ما به تازگی برجام را پشت سر گذاشته و مسائل تحریم به‌تدریج در حال پشت سر گذاشته شدن است، عنوان کرد: پس از برجام به تازگی قراردادها در حال انعقاد است و مذاکرات مختلف به‌منظور سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. قطعا اگر بخواهیم خودرویی را از رده خارج کنیم باید جایگزین مناسب آن وجود داشته باشد؛ چراکه در غیر این صورت باید پاسخگو بود.

کد N1703401

وبگردی