آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

مصرف گرایی آفت اقتصاد ملی است

مصرف گرایی آفت اقتصاد ملی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مصرف گرایی را آفت اقتصاد ملی دانست و گفت: هزینه های غیر ضروری و تجمل گرایی باید از زندگی اداری و شخصی مردم به طور کلی حذف شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: قناعت و پرهیز از کالاهای لوکس خارجی باید به یک فرهنگ ماندگار در جامعه ایران اسلامی تبدیل شود.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف رکن مهم و زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که باید در تمامی لایه های جمعیتی جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست، بیان کرد: همه نهادهای دولتی و خصوصی و اقشار مختلف مردم باید با استفاده از کالای ایرانی و اصلاح الگوی مصرف در تحقق این خواسته رهبر معظم انقلاب نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: بخش مهمی از نقدینگی کشور در راستای واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری مانند شکر، قند و انواع روغن های غذایی هزینه می شود، در صورتی که می توان برنامه های جایگزین در تغذیه سالم نظیر مصرف خرما و کشمش را در جامعه نهادینه کرد.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: سرمایه ها و اموال بیت المال باید به جای واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری خارجی در تولید با کیفیت و ارزان قیمت به کار گرفته شود تا از این طریق ضمن تامین مصرف داخلی بتوان کالاهای ایرانی را به بازارهای خارجی عرضه کرد.
وی اظهار کرد: کشور ایران به خصوص استان مرکزی ظرفیت های عظیمی هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعتی دارد که تا کنون آنچنان که باید از آن ها استفاده نشده است.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مردم و مسئولان کشور کره جنوبی توسعه و پیشرفت را همزمان با ایرانیان آغاز کردند، اظهار کرد: در شرایطی که کره جنوبی این مسیر را انتخاب کرد شرایطی به مراتب سخت تر از ایران داشت اما امروز آن ها یکی از رقبای بزرگ آمریکا و ژاپن حتی در تولید خودرو هستند.
وی اضافه کرد: فرهنگ بروز توانمندی هر روز باید بیش از دیروز شکوفا شودو اگر مردم و مسئولان دست در دست یکدیگر داده و به ظرفیت های داخلی ایمان داشته باشند می توانیم مسیر توسعه را حتی زودتر از چینی ها نیز بپیماییم.
امام جمعه اراک، تولید ثروت را عزت و افتخار ایرانی دانست و گفت: همه ظرفیت های کشور باید در این راستا به کار گرفته شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید با حمایت از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل با تزریق تسهیلات رونق تولید راه خود را برای توسعه صنایع، بالندگی اقتصاد ملی و همچنین ارتقاء سطح معیشتی مردم انتخاب کرده است.
محمود زمانی قمی ادامه داد: بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار و 61 واحد تولیدی کوچک و متویط تزریق شد که با تحقیقاتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت از بخشی از این صنایع انجام داده است هم میزان تولیدات و هم میزان صادرالت این واحدهای تولیدی افزایش چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان در سال جاری نیز ادامه دارد و در این راستا از ظرفیت بانک های دولتی و خصوصی استفاده می شود.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید حمایت از اشتغال خرد روستایی را محور برنامه های اقتصادی استان دانست و گفت: بیش از 600 روستای دارای ظرفیت اشتغال در نقاط مختلف استان شناسایی شده که فراهم کردن زمینه اشتغال 25 نفر در هر یک از این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: دولتمردان قدردان حضور بی سابقه ملت فهیم ایران اسلامی به خصوص استان مرکزی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه هستند و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عزم خود را جزم کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان به عنوان دستور کار دوم این نشست نیز گفت: آئین جزء خوانی قرآن کریم هر روز عصر از ساعت 18 و 30 در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود که حضور هر چه بیشتر مردم و مسئولان در این آئین معنوی، انعکاس خبری آن را با شکوهتر می کند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز باید نسبت به افرادی که تظاهر به روزه خواری می کنند قاطعانه برخورد کنند و اجازه هنجار شکنی و توهین به روزه داران را به افراد ندهند.
امام جمعه اراک در خصوص برگزاری آیین سالروز رحلت امام راحل نیز گفت: با توجه به مقارن شدن این آیین با ماه مبارک رمضان امکان اعزام افراد به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید در مرکز استان و شهرستان ها آیین با شکوه رحلت امام راحل و همچنین قیام خونین 15 خرداد برگزار شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شهرستان های ساوه و زرندیه در نزدیکی مرقد مطهر امام راحل هستند، سه هزار نفر از این 2 شهرستان روز 14 خرداد بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مرقد مطهر اعزام می شوند.
حجت الاسلام عباس هاشمی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری آیین بزرگداشت امام راحل و همچنین قیام 15 خرداد در شهرستان های استان و همچنین در مصلی بیت المقدس اراک اندیشیده شده است.
شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی هر ماه یک بار در بیت نماینده ولی فقیه این استان برگزار می شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
کد N1703305

وبگردی