آفتاب

مدیرصنایع دریایی آلمان:پیگیر همکاری با ایران در حوزه دریایی هستیم

مدیرصنایع دریایی آلمان:پیگیر همکاری با ایران در حوزه دریایی هستیم

بندرعباس- ایرنا- مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان گفت که به دنبال زمینه های همکاری مشترک با ایران در بخش های مختلف بویژه در حوزه دریایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «یاکوبز اشلایت هوف» سه شنبه در نشستی با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دربندرعباس افزود: هدف از سفر به بندرعباس و بازدید از بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران ،یافتن زمینه های همکاری بین دو کشور و ارائه خدمات مشاوره فنی و فروش تجهیزات بندری و دریایی است.
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیات آلمانی ارائه کرد.
«محمدعلی اصل سعیدی پور» فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی را تشریح و به تبیین اولویت های مشخص شده و الگوهای سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های خارجی پرداخت.
به گزارش ایرنا،خانم 'یاکوبز اشلایت هوف' مدیر بخش صنایع دریایی وزارت اقتصاد و انرژی کشور آلمان با همراهی بیش از 20 نفر از مدیران ارشد صنایع دریایی و فراساحلی و شرکت های خصوصی این کشور به بندرعباس سفر کرده و در این سفر از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد.
اعضای این هیات آلمانی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های 40 گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی دیدن کردند.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از شاخص هایی است که مدت های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
به عقیده کارشناسان،با تلاش های دولت و به دنبال اجرای برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات کانتینری رشد قابل ملاحظه ای یافته که نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
شبد**7198/6048 **1010
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:حسن معظمی
کد N1703298

وبگردی