آفتاب

سید حسن خمینی: امام مردم باور بود/ رمز موفقیت امام کمال الانقطاع به سوی خدا بود

سید حسن خمینی: امام مردم باور بود/ رمز موفقیت امام کمال الانقطاع به سوی خدا بود

شهرری ـ ایرنا ـ تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: اتکا و باور حضرت امام(ره) به مردم جز مهمترین بخش های افکار سیاسی حضرت امام(ره) بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با بیان اینکه حضرت امام(ره) به خرد مردم اعتماد داشت افزود: مردم در مجموع درست تصمیم می گیرند و نظام اسلامی همواره باید به فهم عمومی مردم و توانمندی فکری و روحی آنان اعتماد کند.
وی با اشاره به اینکه با اتکا به مردم می توان در برابر همه سختی های داخلی و خارجی بایستیم افزود: انتخابات 29 اردیبهشت فارغ از انتخاب شدن یکی از یاران حضرت امام(ره) جلوه ای از حضور موثر، بانشاط و شاداب مردم به عنوان عزمی ملی بود.
سید حسن خمینی گفت: اصل حضور و اعتماد ملی سرمایه بزرگی است و بسیاری از کشورهای منطقه از این اقتدار ملی و اتکا به مردم محروم بوده و این دستاورد حاصل نگرش حضرت امام(ره) بود.
یادگار امام(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهای اولیه مناجات شعبانیه گفت: فرازهای اولیه این دعا که در آن از خدا کمال الانقطاع خواسته شده است یکی از رموز اصلی موفقیت و پیروزی حضرت امام(ره) در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی بود.
وی گفت: اینکه در این دعا از خدا میخواهیم که کمال الانقطاع به سوی خود را به ما هدیه کند به این معناست که باید در خدا ذوب شده و آنچه می بینیم، می شنویم و می خواهیم برای خدا باشد.
سید حسن خمینی گفت: ورود شرک به زندگی انسان همانطور که در روایت حضرت امیرالمومنین(ع) می خوانیم از حرکت مورچه ای سیاه رنگ در شب ظلمانی بر روی سنگی سیاه بی سرو صدا تر است وباید مراقب باشیم که همواره کارهای خود را فقط برای خدا انجام دهیم.
وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) در سالجاری مصادف با ایام ماه مبارک رمضان شده است افزود: برگزاری مراسم امام(ره) و سیاست های تبلیغی آن باید ناظر به روح ماه مبارک رمضان یعنی خودسازی و عبودیت باشد.
سید حسن خمینی گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و نگاه امام(ره) را به هستی، انسانیت و اینکه همه انسان ها عیال خدا هستند ترویج کرد و مردم را به توسل، توکل و عرفان امام(ره) متوجه کنیم.
وی گفت: اینکه نام امام(ره) در جامعه کارهای بزرگ می کند و این انقلاب اصولا بی نام ایشان شناخته شده نیست بخاطر این است که امام(ره) خود را در مسیر کمال الانقطاع به سوی خدا قرار داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده‌: موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539
کد N1703203

وبگردی