آفتاب

اردیبهشت، ماه معلمان، کارگران و شهید مطهری/ تامین حداقل‌های زندگی‌وظیفه مسئولان

اردیبهشت، ماه معلمان، کارگران و شهید مطهری/ تامین حداقل‌های زندگی‌وظیفه مسئولان

علیرضا محجوب در نطق میان دستور مجلس گفت: اردیبهشت ماه معلمان و کارگران است و مسئولان بایستی مطالبات این دو قشر را برآورده کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علیرضا محجوب (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در نطق میان دستور خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا،گفت: روز 29 اردیبهشت را باید نقطه عطفی در دوره معاصر به حساب آوریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور شکوهمند مردم عزیز به ویژه کارگران سرافراز در روز جمعه در تاریخ انتخابات و کسب نصاب انتخاباتی رکورد جدیدی در میزان مشارکت عمومی است، افزود: به انتخابات 29 اردیبهشت ماه و انتخاب غرور انگیز آن یعنی حسن روحانی می بالیم علی برکت الله.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اردیبهشت ماه کارگران، معلمان و شهید مطهری است جا دارد توجه به مشکلات کارگران و معلمان به ویژه حقوق ها و معیشت آن ها را در راس سایر امور قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از نطق خود، گفت: سلام و درود بر برگزیدگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجریان و برگزار کنندگان و مخالفان و موافقان و همه کسانی که شانس انتخاب شدن پیدا نکردند؛جا دارد که از کارگران شریف و زحمتکش که با حضور وسیع خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جلوه و شکوه خاصی بخشیدند درود بفرستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: همکاران عزیز رمضان در راه است که خود مژده توجه به فقیران و فرودستان و عید عنایت خداوند به آن ها است؛ بیایید در سحرها و افطارها و همه روزها و شب های رمضان جز به فقرا و مستمندان و سفره های خالی آن ها نیندیشیم.

محجوب ادامه داد: میان رمضان و اقتصاد مقاومتی پیوند ناگسستنی وجود دارد که رمضان خود تعلیم اقتصاد مقاومتی و مدرسه ای برای این که مصرف کوچک و تولید بیشتر را یادآوری کند.

با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال" اقتصاد مقاومتی- اشتغال و تولید" افزود:انتظار می رود رئیس جمهور بعد از گذراندن چهار سال کاری‌اش در دوره دوم ریاست جمهوری تحرک ویژه ای برای بهبود وضعیت معیشت مردم به خصوص قشرهای پایین جامعه داشته باشد تا فقر این بلای خانمان سوز از کشور ریشه کن شده و به سمت رشد و توسعه حرکت کند.

محجوب اقتصاد مقاومتیرا تنها راه خروج از بحران های اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: با توجه به نامگذاری امسال و برگزاری انتخاباتی پرشکوه؛ لازم است در ماه های باقی مانده از سال همه اهتمام جدی برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فقر و جلوگیری از مشکلات مربوط به آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلسبا انتقاد از بی توجهی به کارگران به عنوان عامل حرکت و ستون اصلی اشتغال و تولید در کشور، گفت: امید است رئیس جمهور منتخب و دولت دوازدهم درباره ارتقای دستمزد کارگران به میزان حداقل تامین معیشت خانواده کارگری و افزایش حقوق آنها با بهبود اقتصاد اهتمام ورزد.

وی گفت: انتظار مردم وفاق و هماهنگی ویژه رئیس مجلس و رئیس جمهور برای همکاری بیشتر دولت و مجلس و یکرنگی میان قوای سه گانه است تا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و مبارزه با فقر باشیم.

محجوبادامه داد:حمایت معنادار از بازار کار و تامین حداقل های زندگی کارگران مطالبه به حقی است که دولت و مجلس باید به آن توجه کنند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،تعیین تکلیف طرح بیمه بیکاری و حمایت از کارگران را از ضرورت های فعلی جامعه دانست و گفت: انتظار می رود موضوع اصلاحی قانون شوراها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد

 

کد N1703114

وبگردی