آفتاب

تشدید مقابله با قاچاق کالا درمرزهای کشور

تشدید مقابله با قاچاق کالا درمرزهای کشور

ساری- ایرنا- سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ( ناجا) با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی امسال نیز شکل گرفته است، گفت : با گسترش همکاری و تعامل بین دستگاه ها ،امروز توان و اراده مقابله با قاچاق کالا در مرزهای کشور تشدید شده است.

سردار سعید منتظر المهدی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین ساختمان مشاوره انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران افزود: آنچه به نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر می گردد در حال انجام است.
وی در عین حال بر لزوم بهینه سازی و بکارگیری تجهیزات و امکانات نظارتی در پایانه ها و گمرگات کشور تاکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که تجهیزات حداقلی در این بخش ها وجود دارد.
وی توضیح داد: به طور یقین بکارگیری سامانه الکترونیکی کنترل و نظارت در واردات و صادرات کالا و ارز ،خطای انسانی را به صفر می رساند.
وی گفت: اگر مسئولان مرتبط ،نیازهای تجهیزاتی کنترل و نظارت بر واردات کالاها را با تخصیص اعتبار تامین کنند، نیروی انتظامی با تمام توان آماده اجرای طرح های مقابله ای است.
منتظر المهدی گفت: ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه ها و نهادهای مرتبط و اثر گذار برای مبارزه با این معضل بزرگ بویژه ترغیب گمرک برای استفاده از تجهیزات مدرن و به روز برای رصد دقیق ورودی های کشور از برنامه ها و اولویت های کاری ناجا در این زمینه است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی قاچاق مواد مخدر را از مشکلات جدی کشور دانست و گفت: با توجه به جریان اقتصادی سود آور قاچاق مواد مخدر ، پلیس همواره علاوه بر مبارزه در حوزه پیشگیری نیز برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد.
به گزارش ایرنا ، نخستین ساختمان مرکز مشاوره انتظامی مازندران به نام ' آرامش ' با حضور معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ساری افتتاح شد.
در ساختمان مرکز مشاوره انتظامی ،اتاق هایی شامل مشاوره گروهی ، مشاوره کودک و روانسنجی ، مددکاری اجتماعی و سالن کارگاه آموزشی پیش بینی شده است .
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
کد N1703105

وبگردی