آفتاب
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

بی پول‌ترین تیم آسیا/ آیا شگفتی‌های استقلال خوزستان تکمیل می‌شود؟

بی پول‌ترین تیم آسیا/ آیا شگفتی‌های استقلال خوزستان تکمیل می‌شود؟

تیم فوتبال استقلال خوزستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط میزبان تیم الهلال عربستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، بی تردید بی پولترین و پرحاشیه ترین تیم آسیا، همان تیمی است که در اولین حضور آسیایی‌اش در مرحله گروهی شگفتی آفرید. استقلال خوزستان با شایستگی به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد تا نداری های این تیم برای همه آسیا مشخص شود و آسیایی ها بدانند تیمی که از گروه دوم مسابقات به مرحله بعدی صعود کرده، آنقدر به بازیکنانش بدهکار است که تنها برخی از فشارهای جانبی آنها را مجاب به سفر به عمان و قرار گرفتن مقابل الهلال کرد و اگر نبود این فشارها، چه بسا با نرفتن بازیکنان به این سفر، این آبروریزی آسیایی تکمیل می‌شد.

شاگردان سیروس پورموسوی بی روحیه تر از همیشه باید به مصاف یکی از پر افتخارترین تیم های آسیایی بروند. تیمی سرشار از روحیه که همه عزم خود را برای عبور از این گذر جزم کرده و گویی چاره‌ای جز صعود به مرحله بعدی ندارد.

اما در فوتبال همیشه آنطور که انتظار می‌رود پیش نمی‌آید و جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش بینی بودن آن است. همانطور که استقلالی‌های خوزستان به تازگی این قانون نانوشته را در فوتبال به نمایش گذاشتند و بر خلاف انتظار خیلی‌ها توانستند از گروه خود به مرحله بعد صعود کنند، همانطور که فصل گذشته هم در عین ناباوری قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفتند، می‌خواهند یکبار دیگر ثابت کنند فوتبال بازی لحظه‌ها و قوانین نانوشته است. 

گرچه در این بازی خارج از خانه به ظاهر این تیم ایرانی است که میزبان مسابقه است، اما سابقه نشان داده که جو بازی‌هایی که به میزبانی ایران در کشور عمان برگزار می‌شود به سود تیم‌های عربستانی است. الهلال در این بازی به ظاهر میهمان است اما جو ورزشگاه آنها را میزبان مسابقه می‌کند و شرایط میزبانی بیشتر برای این تیم ایجاد می‌شود. اما هیچ یک از این اتفاقات باعث نمی‌شود تا شگفتی سازان فوتبال ایران و آسیا را در این بازی از پیش بازنده بدانیم.

تیم پر مهره سعودی برای این بازی یاسر القحطانی که سابقه بهترین بازیکن سال آسیا شدن را هم در کارنامه‌اش دارد را در اختیار ندارد و این می‌تواند به سود شاگردان پورموسوی باشد. البته القحطانی تنها بازیکن غایب الهلال برابر استقلال خوزستان نیست، اما قطعا بزرگترین غایب این تیم است. منابع نزدیک به باشگاه الهلال خبر داده اند که به جز ناصر القحطانی سه بازیکن دیگر به نامهای  لئو بوناتینی، عبدالله عطیف و محمد جحفلی هم در دیدار مقابل استقلال خوزستان حضور نخواهند داشت. 

تیم های فوتبال استقلال خوزستان و الهلال ساعت ۲۰:۳۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس عمان (کشور بی طرف) برابر هم قرار می گیرند.

کد N1702800

وبگردی