آفتاب

جوانی حدود 23 ساله در کانال آب هیرمند سیستان و بلوچستان غرق شد

جوانی حدود 23 ساله در کانال آب هیرمند سیستان و بلوچستان غرق شد

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی وعملیات مرکز فوریت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: جوانی حدود 23 ساله مقارن ظهر امروز/دوشنبه/ در یکی از کانال های آب محدوده پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان غرق شد.

نادر ستوده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای اورژانس پس از حضور در محل به معاینه و تلاش برای بازگرداندن حیات به این جوان که توسط مردم محلی از کانال خارج شده بود، پرداختند اما این تلاشها نتیجه بخش نبود زیرا پیش از خارج کردن وی از آب جان سپرده بود.
وی افزود: با وجود هشدارهای متعدد از سوی دستگاههای مختلف متاسفانه برخی افراد بدون توجه به این هشدارها و فراگرفتن فنون شنا وارد آب در رودخانه ها و کانالهای منطقه سیستان می شوند که نتیجه آن مرگ است.
معاون هماهنگی و عملیات مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطر نشان کرد: تاکنون بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدگی در کانال ها و رودخانه های منطقه سیستان شده اند جوانان نا آشنا به فنون شنا بودند که در همان دقایق اولیه غرق شده و جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ایرنا سه روز پیش نیز جوانی 20 ساله در پایین دست سد زهک غرق شده بود که به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با وجود تلاش نیروهای امداد و نجات این نهاد هنوز جناره وی پیدا نشده است.
رسول راشکی افزود: نیروهای امداد و نجات در جریان جستجو برای یافتن جنازه این جوان، با جنازه دختر بچه 13 ساله ای که 45 روز قبل از آن در همین منطقه غرق شده بود، برخورد و آن را از آب خارج کرده و به خانواده اش تحویل دادند.
به گزارش ایرنا، این دختر بچه 13 ساله 17 فروردین امسال به همراه یک دختر هشت ساله در رودخانه هیرمند غرق شده بود که جنازه دختر هشت ساله در همان روز در چهارکیلومتری محل حادثه کشف شد.
این در حالیست که 2 جون 19 و 23 ساله در مورخ دوم فروردین امسال در رودخانه هیرمند حوالی پل نهراب غرق شدند.
جوان 26 ساله دیگری نیز 15 اردیبهشت در همین محل غرق شد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز از حدود 18 سال پیش با خشکسالی رو به رو شده که مردم محلی برای تامین آب مورد نیاز خود به ناچار در رودخانه ها و انهار منطقه اقدام به حفر چاه و گودال کرده اند، اکنون با ورود روان آب و سیلاب در این رودخانه ها و انهار برخی افراد بدون آگاهی از وجود این چاهها و محل حفر آنها و علیرغم هشدارهای متعدد رسانه ها و دستگاههای مختلف بدون توجه به این هشدارها وارد آب می شوند که در همان دقایق نخست گرفتار چاه و گودال شده و غرق می شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از عموم مردم سیستان و تمامی کسانی که به این منطقه سفر می کنند در خواست کرد از ورود به رودخانه ها و انهار ناآشنا خودداری کنند چه بسا افرادی که به فنون شنا نیز آشنا هستند گرفتار این چاهها و گودالها شده و نتوانند خودشان را نجات دهند.
راشکی افزود: کف رودخانه ها و انهار و حتی کانالهای سیمانی سیستان از خاک رس (مَلّ) با چسبندگی خاص پوشیده شده که وقتی فردی وارد رودخانه می شود در داخل این گل و لای چسبنده گرفتار شده و نمی تواند خود را نجات دهد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1702637

وبگردی