آفتاب

سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سومین دوره مسابقات ربات‌های زیردریایی rov با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش دانشجویی در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ربات‌های زیردریایی rov به ‌نوعی از زیردریایی‌ها گفته می‌شود که توانایی نفوذ و انجام عملیات در زیرآب تا اعماق بسیار زیاد را دارند. این ربات‌ها بسته به توانمندی به کلاس‌های کاری مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. در کشور ما با توجه به وجود سواحل طولانی در جنوب و شمال کشور و وجود بندرها و صنایع نفت و گاز بستر مناسبی برای فعالیت این نوع از ربات‌ها وجود دارد.
بر این اساس، مسابقات ربات‌های زیردریایی rov توجه نخبگان و محققین کشور را به این حوزه از دانش رباتیک جلب خواهد کرد و امید می رود با حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکوفایی دستاوردهای علمی محققین این عرصه حاصل شود.
هر تیم حداقل متشکل از حداقل 3 و حداکثر 10 نفر است و هر فرد تنها مجاز به حضور در یک تیم است. همچنین تیم‌ها باید نامی مناسب با نام موسسه متبوع خود برگزینند و علاوه بر این، حفظ ساختار و اخلاق تیمی در طول برگزاری مسابقات برای همه شرکت‌کنندگان لازم است.
کمیته داوری مسابقات متشکل از اساتید و محققین شناخته‌شده حوزه ربات‌های زیردریایی در سطح کشور است که در آینده نزدیک بر روی سایت مسابقات معرفی خواهند شد.
کمیته اجرایی مسابقات با تکیه‌ بر تجربه برگزاری چندین دروه مسابقات رباتیک در حوزه ربات‌های زیردریایی از مقام آوران و دانشجویان نام‌آشنای مسابقات طرح رباتیک کشوری تشکیل‌شده است.
شروع ثبت‌نام اولیه مسابقات از اول خردادماه سال 96 بوده و گروه‌ها مجاز به حذف و اضافه کردن اعضای خود تا تاریخ تعیین‌شده ثبت‌نام نهایی هستند. همچنین تاریخ نهایی ارسال گزارش فنی اول مهرماه سال جاری است.
ارسال عکس و فیلم از ربات زیردریایی ساخته‌شده حداکثر تا تاریخ 25 مهرماه امکان‌پذیر بوده و فرمت فیلم و نکات مهم در این رابطه از طریق اطلاعیه‌های تکمیلی در وب‌سایت مسابقات اعلام می‌شود.
علمی**9031**
دریافت کننده: عادل پازیار*انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1702211

وبگردی