آفتاب

جزئیات جدید از درگیری عباس جدیدی و علیرضا دبیر در جلسه شورای تهران/ ماجرای «با تیر می زنمت»!

جزئیات جدید از درگیری عباس جدیدی و علیرضا دبیر در جلسه شورای تهران/ ماجرای «با تیر می زنمت»!

جدیدی در ابتدای جلسه الفاظی را به دبیر می‌گوید که او برمی‌آشوبد و مباحث قبلی مبنی بر اینکه «عملکرد برخی اعضا مثل جدیدی باعث شده که مردم به ورزشکاران بدبین شوند و به هیچ‌کدام رأی ندهند» را مطرح می‌کند و نقبی به تهدیدی که قبلا جدیدی به او داشته و گفته بوده با «با تیر می‌زنمت» می‌زند.


گویا قرار است عجایب شورای چهارم تا روزهای پایانی آن ادامه داشته باشد و این شورا رکورد تشنج و فضای ملتهب را بزند. در میان اعضای شورای چهارم که ترکیب غالب اصولگرایان را دارند، برخی از اعضا مانند عباس جدیدی ترجیح دادند تا «بدنامی» را به «گمنامی» ترجیح بدهند و با تخریب چهره یک عضو شورا، کارنامه ورزشکاران در موقعیت نمایندگی مردم را هم تیره و تار کنند. عباس جدیدی در این چهار سال از مهدی چمران تا هم‌کسوتان خود در شورا را به نحوی مورد تفقد و احترام مثال‌نزدنی خود قرار داده است. او در آخرین درگیری که در جلسه بدون حضور مستمع دیروز شورای شهر تهران رخ داد، با حمله به علیرضا دبیر فضای جلسه را ملتهب کرد.
از آنجایی که روابط عمومی شورای شهر تهران ترجیح می‌دهد جلسات روزهای یکشنبه را پوشش کامل ندهد و با عدم ارائه اطلاعات دقیق از جلسه به افزایش شایعات کمک می‌کند، اطلاعات مستندی از آنچه دیروز بین علیرضا دبیر و عباس جدیدی رخ داده است در دست نیست. ضمن اینکه فیلم جلسه هم در اختیار مهدی چمران، رئیس جلسه است. پیگیری‌های خبرنگار «شرق» حکایت از این دارد که سابقه این درگیری به روزهای انتخاباتی و تعطیلی شورا برمی‌گردد. زمانی که اعضای ورزشکار شورای شهر تهران در مراسمی درباره عملکردشان مورد سؤال قرار می‌گیرند؛ و با این انتقاد رو‌به‌رو می‌شوند که عملکرد برخی افراد مانند عباس جدیدی عملکرد سایر ورزشکاران شورا را هم زیر سؤال برده است. گویا این موضوع به درگیری لفظی علیرضا دبیر و عباس جدیدی در آن جلسه و تهدید دبیر از سوی جدیدی منتهی می‌شود. این موضوع به دلیل فضای انتخاباتی باقی می‌ماند تا اینکه این دو عضو که هر دو از دوره پنجم باز مانده‌اند، روز گذشته در جلسه شورای شهر یکدیگر را می‌بینند. شنیده‌ها حاکی از آن است که جدیدی در ابتدای جلسه الفاظی را به دبیر می‌گوید که او برمی‌آشوبد و مباحث قبلی مبنی بر اینکه «عملکرد برخی اعضا مثل جدیدی باعث شده که مردم به ورزشکاران بدبین شوند و به هیچ‌کدام رأی ندهند» را مطرح می‌کند و نقبی به تهدیدی که قبلا جدیدی به او داشته و گفته بوده با «با تیر می‌زنمت» می‌زند.
در ادامه این رفتار در زمانی که جدیدی در کنار دبیر بوده است، مجددا الفاظ رکیک بین این دو ردوبدل می‌شود و جدیدی اولین مشت را به صورت دبیر می‌زند. دبیر هم در پاسخ مشتی را حواله جدیدی می‌کند و وقتی می‌خواستند این دعوا را ادامه دهند، اعضا جلوی آنها را می‌گیرند. الفاظ رکیک و نسبت‌های نادرست زیادی در‌این‌میان گفته و مطرح می‌شود که رئیس و دیگر اعضا سعی در تمام‌کردن غائله می‌کنند؛ اما جدیدی که صورتش در این دعوا خونین شده بوده، از جلسه بیرون و پای پلیس را به ماجرا می‌کشاند.
البته مهدی چمران در توضیح درگیری این دو نفر گفته است که اصولا گاهی بین اعضای شورا درگیری پیش می‌آید، البته به آن صورت نبود و کُری‌خواندن ورزشکاران برای همدیگر همیشه بوده است.  
کد N1702080

وبگردی