آفتاب

اطلاعیه‌های انتخاباتی: تخلف‌ها را گزارش کنید/ الزام به رأی دادن در هر دو انتخابات نیست

اطلاعیه‌های انتخاباتی: تخلف‌ها را گزارش کنید/ الزام به رأی دادن در هر دو انتخابات نیست

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که «با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری ندارد» و از سوی دیگر هیئت نظارت هم از مردم خواست تا تخلف ها را اطلاع بدهند.

به گزارش خبرآنلاین؛ روز موعود بیست و نهمین روز اردیبهشت سال 96 رسید تا دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شورای شهر همزمان برگزار شود.  از همان لحظات آغازین این رقابت، ستاد انتخابات وزارت کشور در قامت مسئول اجرای انتخابات در کنار هیئت نظارت بر انتخابات، بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های متعددی را صادرکردند.

ستاد انتخابات با اطلاعیه هایش بر شفاف سازی نکاتی در باب رأی دادن تأکید داشت و از سوی دیگر هیئت نظارت اطلاعیه هایش  بر اموری همچون عدم دخالت افرادی به جز شورای نگهبان بر امر نظارت و دعوت مردم برای اعلام گزارش‌های تخلف، اشاره داشت.

در ادامه بخشی از اطاعیه های انتخاباتی ستاد انتخابات را بخوانید:
[span] [span]

اطلاعیه شماره 11 وزارت کشور

نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و اولین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه "اصفهان"، "اهر وهریس"، "مراغه وعجب شیر"و بندرلنگه، بستک و پارسیان" به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند که طبق گزارش‌های دریافتی از ستادهای انتخابات استان‌ها و شهرستان‌ها، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند.

اطلاعیه شماره 12 وزارت کشور

به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می‌نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی، روشن نگهدارند تا دستور العملهای فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.

اطلاعيه شماره 13 ستاد انتخابات کشور

 به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آن‌ها را نیز امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره 14 ستاد انتخابات کشور

به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه‌های انتخابیه‌ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌نمایند، توصیه می‌شود اولاً به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند. ثانیاً توجه داشته باشند که برگهای رأی هر انتخابات درصندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.

اطلاعیه شماره 15 ستاد انتخابات کشور

اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیّرند بنا به تشخیص درهر یک از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند. مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.

اطلاعيه شماره 16 ستاد انتخابات کشور

اعضای محترم شعبه اخذ رای و نمایندگان فرماندار توجه نمایند، افراد بی سواد، روشندلان، یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند.

اطلاعيه شماره 17 ستاد انتخابات کشور

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرايط رأی بودن مراجعه كنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ايشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 29 اردیبهشت سال 1378 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمناً يادآوری می شود در شهرهی زير يكصد هزار نفر جمعیت براي اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعايت شرط سكونت رأی دهنده يا افراد تحت تكفل ايشان در يكسال اخير در حوزه انتخابيه مربوطه الزامی است.

اطلاعيه شماره 18 ستاد انتخابات کشور

نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می‌نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

اطلاعيه شماره 19 ستاد انتخابات کشور

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می‌توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.بنابراین آن دسته از هموطنان، که به هر دلیل امروز در شهر محل سکونت خود حضور ندارند می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.

لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی تن‌ها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذکور رای نداده باشند.

همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تکفل ایشان باید حداقل در یکسال اخیر ساکن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.

اطلاعيه شماره 20 ستاد انتخابات کشور

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی‌باشد. ضمناً به کلیه رأی دهندگان گرامی در انتخابات ریاست جمهوری توصیه می‌شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

آن دسته از هموطنان محترم که شماره ملی خود را نمی‌دانند، برای اطلاع از شماره ملی می‌توانند از طریق تماس تلفنی با ادارات ثبت احوال، شماره ملی خود را دریافت نمایند.


همچنین هیئت نظارت با صدور چندین اطلاعیه کار خود را در روز انتخابات به این ترتیب پیش برد:

اطلاعیه شماره یک هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

 از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر، حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

اطلاعیه شماره 2 هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

 با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و  صیانت از آراء ملت، بدین وسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری  آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

1) شماره تلفن‌های 4 ـ64362860

2) تلفن گویا به شماره 66401012 جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.

3) پست الکترونیکی به آدرس: [email protected]

4) آدرس پستی: تهران، خیابان امام خمینی(ره) ، روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

این خبر تکمیل می‌شود... 

27217

کد N1700307

وبگردی