آفتاب
مرگ غیرمنتظره ی خواننده ی ساوندگاردن

کریس کرنل به جاودانه های موسیقی راک پیوست

کریس کرنل به جاودانه های موسیقی راک پیوست

کریس کرنل، خواننده ی 52 ساله ی گروه ساوند گاردن و یکی از هنرمندان تاثیرگذار سبک موسیقی راک، چهارشنبه ی گذشته به مرگی ناگهانی درگذشت.

به گزارش آفتاب کریس کرنل Chris Cornell خواننده‌ی اصلی گروه‌های ساوند گاردن Sound Garden و اودیوسلیو Audioslave چهارشنبه شب در سن ۵۲ سالگی در دیترویت درگذشت. برایان بمبری Bryan Bambury، به عنوان نماینده گروه ساندگاردن با اعلام این خبر به اسوشیتدپرس از این اتفاق به عنوان مرگی ناگهانی و غیرمنتظره یاد کرد و درخواست کرد که رسانه‌ها تا اطلاع ثانوی و مشخص شدن دلیل مرگ به فضای شخصی آنها احترام بگذارند. گروه ساوند گاردن چهارشنبه شب در دیترویت کنسرت داشت.







کریس کرنل موسیقی‌دان و خواننده‌ی راک امریکایی بود که  فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد. او بنیانگذار گروه اودیوسلیو بود و به واسطه‌ی گستره‌ی صوتی حیرت‌انگیزش یکی از محبوب‌ترین خوانندگان راک سه دهه اخیر شناخته می‌شد.



او در کنار فعالیت با گروه‌های ساوند گاردن و اودیوسلیو چهار آلبوم سولو استودیویی هم منتشر کرد. او در فهرست صد خواننده‌ی برتر مجله رولینگ استون رتبه‌ی نهم را دارد و در فهرست «۲۲ صدای برتر موسیقی» شبکه‌ی MTV رتبه‌ی دوازدهم را کسب کرده است.



او نقش مهمی در شکل‌گیری جریان گرانج در موسیقی راک داشت. این سبک در ایران بیشتر با نام کرت کوبین Kurt Cobain و گروه نیروانا Nirvana شناخته می‌شود. تصویر زیر چهار خواننده ی مطرح این جریان را نشان می دهد.







کریس کورنل، کرت کوبین، ادی ودر Eddie Vedder (خواننده گروه پرل جم Pearl Jam به معنی مربای مروارید) و لین استیلی



Layne Staley (خواننده گروه آلیس این چینز Alice in Chains به معنی آلیس در زنجیر).



کرت کوبین در 27 سالگی، لین استیلی در 34 سالگی و کریس کرنل در 52 سالگی از دنیا رفتند. ادی ودر 52 ساله هم اکنون آخرین بازمانده ی گرانج است. هر چه خاک آنهاست بقای عمر او باد.
کد N1699997

وبگردی