آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

هرگونه شایعه و جوسازی رسانه ای برای کمرنگ کردن حضور مردم جرم امنیتی تلقی می شود

هرگونه شایعه و جوسازی رسانه ای برای کمرنگ کردن حضور مردم جرم امنیتی تلقی می شود

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه شایعه و جوسازی در هر رسانه استانی، سایت ها و شبکه ها که فرصت و مجال کم کردن اثر حضور مردم را داشته باشد به عنوان یک جرم امنیتی شناخته می شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید همه گروهها و اقشار قدرت شان را برای اقتدار بخشی به انتخابات فردا با هم جمع کرده و به نمایش بگذارند تا نظام بتواند به خوبی در مقابل تهدیدهای جهانی که هر روز نو تر از گذشته می شود، ایستادگی کند.
وی ابراز امیدواری کرد که محصول انتخابات فردا /29 اردیبهشت/ یک عنصر ملی شایسته باشد تا بتواند به زیبایی حق مردم را احیا کند.
استاندار اظهار داشت: امیدواریم روز جمعه یک عنصر ملی شایسته بر مسئولیت امور قرار گیرد تا سرمایه ملی کشور را رشد دهد و موقعیت، شان، منزلت و حق مردم را به زیبایی احیا کند و درخشش نظام را به خوبی دستاورد خود سازد و انسجام و وحدت را پشتیبان کشور و ملت قرار دهد.
وی ادامه داد: وقتی همه اقشار با تمام کثرت اقوام و پیروان مذاهب به زیبایی، برای حضور در عرصه انتخابات اشتیاق از خود نشان می دهد گویا نقطه دردی برای عده ای گرفتار در قدرت می شود، آرزویمان این است که بهترین ها در انتخابات فردا رقم بخورد.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر گسترش فعالیت های رسانه ای برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه گفت: هرگونه شایعه و جوسازی در هر رسانه استانی، سایت ها و شبکه ها که سبب کمرنگ کردن اثر حضور مردم شود به عنوان یک جرم امنیتی شناخته می شود و باید مورد توجه قرار گیرد.
هاشمی از معاون امنیتی و انتظامی استانداری و سایر دست اندرکاران خواست رصد رسانه ها برای مشاهده انتشار هر گونه شایعه، تحریف و سوء استفاده کلامی که بخواهد تخریب کننده و تهدیدزا باشد را به صورت جدی در اولویت قرار دهند.
وی تاکید کرد: تا امروز اهل مدارا بودیم و یکی از شائبه های دخالت بعضی از نهادها و صاحبان تریبون که همین طور بی پروا هر چه به دهانشان می آید را می گویند، پرونده نشده اما در این چند روز هر فردی که در این حوزه تخلف کرد در هر مقام و موقعیتی باید اعمال قانون شود.
وی افزود: اولویت در شعب اخذ رای سیستم دستی است یعنی تمام اعداد قبل از ثبت در سامانه الکترونیکی باید با برگ رای چک شود و همه شعب فردا از ساعت هشت صبح باید به روی مردم باز باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ستاد حقوقی انتخابات در استانداری برای پاسخگویی به مسائل حقوقی راه اندازی شود.
هاشمی اظهار داشت: نمایندگان هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی باید با رصد دقیق شعبه های اخذ رای تلاش کنند تا روز انتخابات قانون به طور دقیق رعایت و آرای مردم به درستی شمارش شود.
وی گفت: عملکرد درست اعضای ستادهای انتخاباتی می تواند ایمان و اعتماد مردم به نظام و صندوق های اخذ رای را همانند همیشه تقویت کند زیرا در غیر این صورت کشور به مخاطره خواهد افتاد.
وی با اشاره به وجود آرای خاکستری در هر دوره از انتخابات بیان کرد: چرا باید یک عده همیشه از مشارکت و بودن در صحنه انتخابات دوری کنند و بی تفاوت باشند در صورتی که می توانیم با اعتماد سازی این آمار را به حداقل برسانیم.
وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته بالاترین اعتماد در بحث عوامل اجرایی انتخابات مربوط به سیستان و بلوچستان است باید از این ظرفیت برای جذب و مشارکت حداکثری مردم بهترین استفاده را کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر آماده باش تمام اعضای ستاد انتخابات استان گفت: باید با برنامه ریزی درست صفوف مقابل شعب اخذ رای به حداقل برسد و مردم بتوانند سریعتر آرای خود را در صندوق ها بیندازند.
هاشمی همچنین با تبریک روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی گفت: نقش این 2 امروز به مراتب بهتر از هر روز دیگری در تنویر افکار عمومی، کمک به آگاهی بخشی، وسعت دید و بی اثرکردن شایعات و سرعت بخشیدن به گردش و چرخش اطلاعات به دور از رفتار انسدادی و سانسور قابل مشاهده است.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم کشوری پویا و مترقی با تکیه بر مردم رشید، بالغ، نقش آفرین، جریان ساز و آگاه به ضرورت های زمان داشته باشیم باید اسباب آگاهی را بر مردم به وسعت میل بودن و مشارکت مهیا کنیم.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تا کنون بیش از 70 نشست برای تامین امنیت انتخابات در شهرستان های استان برگزار شده است.
علی اصغر میرشکاری افزود: 15 هزار نفر کار تامین امنیت انتخایات در سیستان و بلوچستان را برعهده دارند و چهار فروند بالگرد در شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار در روز انتخابات مستقر می شود.
وی اظهار داشت: رصد تخلفات نیروهای مسلح را در امر انتخابات دنبال کردیم و تخلفاتی هم صورت گرفته که به وزارت کشور ارسال شده است.
علی اصغر کشاورز مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از روند انتخابات ارائه و از دستگاههای دست اندرکار به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی که در شور و شعف انتخاباتی در استان نقش مهمی ایفا کردند قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1699979

وبگردی